- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Hledání odpovědí aneb inteligentní správa často kladených dotazů (FAQ)
Celý dnešní online svět pohání zaměření na uživatelskou přívětivost webových rozhraní. Informace na webových stránkách musí být rychle dostupné, nejlépe na co nejméně prokliků. Externím uživatelům – zákazníkům – je také vhodné předkládat informace v co nejucelenější podobě a zároveň velmi rychle a pohodlně. Moderní marketing se díky optimalizacím uživatelského prostupu webem snaží zlepšit viditelnost klíčových byznys témat, SEO (search engine optimization) pak pomáhá tato témata nalézat již skrze externí vyhledávače.
Dostupnost informací pro interní uživatele je však málokdy tak komfortní. Různé nástroje, velmi často integrované do robustních ERP systémů, kladou důraz primárně – a velmi často pouze – právě na schopnost integrace. Přívětivost pro uživatele - zaměstnance je ale mnohdy opomíjena. Typickým příkladem jsou pracovníci infolinek. Ti jsou styčným bodem pro klienty a v jejich případě se rychlost a kvalita odpovědí odráží na spokojenosti zákazníka s celou firmou. Proto je pohodlný a přívětivý přístup k rozsáhlé znalostní bázi pro tyto pracovníky rozhodující.
Pro obě skupiny uživatelů, interní i externí, je nejdůležitější dostupnost informací. Jejich základními vlastnostmi jsou rychlost, úplnost a případná relevance k položené otázce. Vyšší rychlosti je možné dosáhnout optimalizací softwaru, úplnost pak bude vždy závislá na jednotlivých administrátorech znalostních bází. Relevance je asi nejzajímavějším faktorem, jelikož se dá docílit dvěma různými cestami. První z nich může být vztah vyhledaných odpovědí k položené otázce, k druhé se dá dopracovat skrze vazby jednotlivých užitých frází ke klíčovým slovům, přiřazeným širším oblastem a problematikám.
Správa FAQ je korektní tehdy, když se běžný uživatel zorientuje v hierarchické struktuře jednotlivých témat a okruhů. Běžné fulltextové vyhledávače nemusí dostačovat, rozhraní pro konfiguraci nenabídnou požadovanou flexibilitu apod. Jakmile se tyto problémy odstraní, nabízí se koncovému uživateli pohodlný nástroj, který mu nejen zodpoví jeho otázky, ale předloží i další témata „k zamyšlení“ – tzv. related topics. Takováto témata mohou rozvíjet hledané dotazy a přispívat k ziskovosti klienta. Například v bankovním sektoru se zákazník bude doptávat na půjčku a inteligentní software mu může nabídnout postup pro zřízení kreditní karty (která má často vyšší úrok p. a.).
Podobné přesvědčování se dá využít i pro tzv. churn management neboli udržení klientů, kteří zvažují odchod. Jakmile si uživatel chce vyhledat způsob, jak vypovědět smlouvu, vyhledávač mu nabídne cestu pro získání výhodnějších smluvních podmínek – a nahradí tak běžnou agendu pracovníka call centra. Kvalitní software by měl umožňovat i specifikace zdánlivě protiřečících si tematik.
Dobrá správa FAQ a webového obsahu obecně může dopomáhat nejen vyššímu prodeji díky „viditelnosti“ relevantních témat, ale také spoří náklady na straně kontaktních center, jejichž pracovníci se mohou lépe soustředit na specifičtější dotazy a úkoly.
Petr Buchbauer Autor článku je projektový manažer společnosti IBA CZ. |
prosinec - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
23.1. | Odborný webinář Zabezpečení digitální identity zaměstnanců... |
24.1. | CyberEdu NIS2 Academy - druhý běh |
31.3. | HANNOVER MESSE 2025 |
Formulář pro přidání akce
9.4. | Digital Trust |