facebook LinkedIN LinkedIN - follow
IT SYSTEM 1-2/2003

Aktuality

Krátké zprávy ze světa IT






01-02-2003


Adastra segmentovala zákazníky IPB Pojišťovny
Adastra partnerem společnosti Data to Information
Nová verze Ariba Spend Management od LLP
Geac představil e-procurement řešení ePurchase V3
Pozvánka na výstavu: Mapy z počítače - GIS v praxi
Build-and-operate se společností Logica
ArcCadastre pro katastr nemovitostí
Kontrolní a laboratorní činnost s Brain Systems
mySAP.com v BroadNet Czech
Nový BrightStor ARCserve Backup pro NetWare
Advanced Rapid Library od Cosmotronu běží na Caché
Četrans sjednocuje informační systémy
Ukládání podnikových informací s ControlCenter
Automatizovaná distribuce souborů s EMC OnCourse
GeoMedia ve shodě s řešeními SAP
Monitorovací systém HP v Komisi pro cenné papíry
Řešení pro metalurgický průmysl od IFS a Atos Origin
Uvedení IXOS-DocumentsOnTrack
Nová verze IXOS-eCONserver 2.0 pro MS SharePoint
MFG/PRO ve společnosti Lear Corporation Czech
Network Performance Orchestrator
OUTSOURCING CENTRE SPOLEČNOSTI ORACLE V PRAZE
Hosting od Oracle Czech za podpory Globe Internet
NOVÁ VERZE APLIKACE ORACLE FINANCIALS
RSA Security zvyšuje bezpečnost bezdrátových sítí LAN
Sledování chování zákazníků u SAS Institute
Implementaci Oracle E-Business Suite

Adastra segmentovala zákazníky IPB Pojišťovny
Softwarová a konzultační firma Adastra Corporation ohlásila dokončení projektu segmentace zákazníků s využitím technologií data mining pro IPB Pojišťovnu.
Projekt segmentace byl zaměřen na vybrané produkty pojišťovny, především na oblast OPV (odpovědnost za škodu způsobenou provozem vozidla), tzv. "povinného ručení".
Projekt byl realizován s využitím data miningových metod, konkrétně metod rozhodovacích stromů, a za podpory produktu KnowledgeSTUDIO od firmy Angoss. Cílem projektu bylo nalézt významné atributy z hlediska rizikovosti smlouvy (např. že okres, v němž držitel vozidla bydlí, má významný vliv na rizikovost smlouvy) a také nalézt rozdělení hodnot těchto atributů do skupin s obdobnou rizikovostí (např. které okresy mají podobnou rizikovost).
 

zpět


Adastra partnerem společnosti Data to Information
Softwarová a konzultační firma Adastra Corporation ohlásila partnerství se společností Data to Information na českém trhu. Na jeho základě se Adastra stane implementačním partnerem pro produkty Trillium a Rochade, které na českém trhu Data to Information distribuuje.
Trillium Software System je produkt pro řízení kvality zákaznických dat, který vyvíjí firma Harte-Hanks se sídlem v americkém San Antonio v Texasu. Trillium kombinuje funkce čištění dat a párování zákaznických dat dle domácností. Adastra má již se softwarovým nástrojem Trillium zkušenosti, viceprezident Jeff Mehlenbacher je bývalým generálním ředitelem Harte-Hanks včetně divize Trillium pro Kanadu a Asii/Pacifik.
Rochade je celofiremní repozitář metadat, který vyvíjí firma ASG se sídlem v Naples na Floridě. Rochade umožňuje řízení metadat, jejich integraci z různých nástrojů, jazyků a heterogenních prostředí, má otevřenou architekturu a je založen na průmyslových standardech.
 

zpět


Nová verze Ariba Spend Management od LLP
LLP Group uvádí na český trh novou verzi řešení Ariba Spend Management, jehož součástí je také nový produkt Ariba Category Management. Ariba Spend Management je komplexní systém pro správu nákupních procesů firem, který umožňuje celkové řízení výdajového cyklu společnosti, od plánování jednotlivých nákladů až po úhrady. Nová verze obsahuje rozšířené integrované řešení pro analýzu výdajů, nakupování a získávání zdrojů.
Ariba Category Management umožňuje sledovat jednotlivé kategorie nákupního cyklu, řídit nákupní procesy, týmovou spolupráci a správu informací. Obsahuje výkonné nástroje pro zajištění efektivity při řízení výdajů. Umožňuje sdílení informací a znalostí v rámci celého podniku z jednoho centrálního místa, vzájemné propojení odpovědných pracovníků v podniku a jejich napojení na strategické nákupní procesy a externí subjekty včetně dodavatelů.
Ariba Spend Management dále zahrnuje produkty Ariba Enterprise Sourcing, Ariba Buyer, Ariba Analysis, Ariba Contracts, Ariba Invoice, Ariba Workforce, Ariba Travel & Expense, Ariba Supplier Network.
 

zpět


Geac představil e-procurement řešení ePurchase V3
Společnost Geac Enterprise Solutions uvolnil pro Českou a Slovenskou republiku e-procurement řešení ePurchase v nové verzi 3.
ePurchase je samostatné internetové řešení, které obsahuje předdefinovaná workflow schvalování (hodnoty, rozpočtu, účtování, požadavku, technické) a kompletace, pořízení nákupních požadavků z různých zdrojů (např. externě na webových stránkách dodavatele, v elektronických tržištích napojených pomocí technologie XML, pomocí předdefinovaných výběrových seznamů atd.), řešení pro správu nabídek, fakturací, hodnocení dodavatelů a podporu strategického nakupování.
Řešení ePurchase V3 je k dispozici na platformě Windows 2000 Server a databázi MS SQL 7 nebo MS SQL 2000. Na straně klienta vyžaduje internetový prohlížeč, např. Internet Explorer 5 a vyšší, Netscape 6.2.3, Netscape 7 (Mozilla 1.1), Mozilla 1.2 nebo Opera 6.05 a vyšší. Samotná aplikace je lokalizována do českého a slovenského jazyka. Dostupné jsou i verze v němčině, angličtině a dalších světových jazycích.
Zákazník dostává v ceně produktu také reportovací nástroj Crystal Report pro volnou tvorbu zákaznických sestav a obecný nástroj Active Integrator pro tvorbu interface do dalších produktů. K dispozici je plně integrovaný interface pro System 21 i další ERP systémy.
Řešení se v České republice rozhlodl implementovat například Plzeňský Prazdroj.
 

zpět


Pozvánka na výstavu: Mapy z počítače - GIS v praxi
Dne 9. ledna 2003 proběhla vernisáž výstavy Mapy z počítače - geografické informační systémy v praxi, která byla 10. ledna oficiálně otevřena. Výstava se koná v konírně Martinického paláce na Hradčanském náměstí a jejím cílem je prezentovat technologii geografických informačních systémů široké veřejnosti. Pořádá ji firma ArcData Praha ve spolupráci s Útvarem rozvoje hlavního města Prahy.
Vystavené mapy jsou výsledkem prací řady organizací a firem, které používají počítačovou technologii geografických informačních systémů k tvorbě map, sloužících jako podklad pro rozhodování v řadě oborů lidské činnosti, například v územním plánování, ochraně životního prostředí, při řešení krizových situací a mnoha dalších.
Vystavené práce byly prezentovány na 11. konferenci uživatelů geografických informačních systémů ESRI a ERDAS v České republice, která se konala 24.-25. 10. 2002 v Kongresovém centru Praha.
Vernisáž zahájil Petr Seidl, ředitel ArcData Praha, který ve svém krátkém projevu vyzdvihl mj. důležitost seznamování široké veřejnosti s možnostmi a přínosy perspektivní technologie geografických informačních systémů pro nejrůznější obory lidské činnosti.
Výstava je otevřena od pondělí do čtvrtka 8.00-16.00, v pátek do 15 hodin, potrvá do 6. únory 2003.
 

zpět


Build-and-operate se společností Logica
Logica vybudovala a bude příštích pět let provozovat provozně-ekonomický systém (ERP) pro společnost Mitas, českého výrobce pneumatik pro industriální a zemědělské stroje, nákladní automobily a motocykly. Kontrakt zahrnuje dodávku hardwarové infrastruktury, návrh a nasazení ERP systému včetně dodávky softwarových licencí mySAP.com a převzetí plné odpovědnosti za jeho provoz a podporu. Jedná se o smlouvu "build-and-operate" - dodavatelská firma řeší celou problematiku od úvodního návrhu přes nasazení systému a jeho financování až po jeho dlouhodobé provozování a poskytování všech souvisejících služeb. Systém je fyzicky umístěn v sídle Mitasu, Logica zajišťuje jeho správu a podporu uživatelů prostřednictvím internetového help-desku, a pokud je to zapotřebí, tak i přítomností svých konzultantů přímo v budově zákazníka. Součástí kontraktu je přesné stanovení parametrů (SLA - Service Level Agreement), které musí provozovatel systému splnit: například dostupnost, rychlost reakce na požadavky uživatelů apod.
Řešení, které Logica v Mitasu provozuje, je založeno na systému mySAP.com integrovaném s technologickým systémem řízení výroby Bühler a systémem pro personální agendu Eleanor. Řešení, v němž stojí za pozornost zejména sofistikované funkce integrovaného plánování výroby, zahrnuje funkcionality Finančního řízení, Controllingu, Správy majetku, Obchodu a distribuce, Řízení výroby, Řízení kvality a Řízení údržby.
 

zpět


ArcCadastre pro katastr nemovitostí
Švédský národní zeměměřický úřad Lantmäteriet vyvinul nový software pro práci s digitálními mapami a informacemi o nemovitostech. Software ArcCadastre, založený na GIS technologii firmy ESRI.
Pro mezinárodní prodej systému ArcCadastre uzavřel úřad Lantmäteriet partnerskou smlouvu se společností ESRI, na základě níž bude ArcCadastre nabízen prostřednictvím 90 mezinárodních distributorů ESRI ve 136 zemích světa.
Software ArcCadastre byl vyvinut speciálně pro sběr dat a pro uložení, správu a prezentaci geografických informací společně s dalšími katastrálními informacemi. Produkt v sobě spojuje nástroje pro všechny etapy procesu a podporuje integrovaný produkční řetězec, který začíná měřením v terénu a končí hotovou mapou uloženou v datovém skladu v prostředí databáze.
 

zpět


Kontrolní a laboratorní činnost s Brain Systems
Společnost Brain Systems, poskytovatel konzultačních služeb a internetových aplikací, získala atest na informační systém vytvořený pro Českou zemědělskou a potravinářskou inspekci (ČZPI) s názvem "Kontrolní a laboratorní činnost verze 1.0". Systém poskytuje standardní funkce dokument management systému a podporuje workflow a práva k procesům a dokumentům. Udělení atestu předpokládá, že testovaný software odpovídá přísným státem stanoveným normám a standardům informačních softwarů veřejné správy. Atest Brain Systems udělilo Atestační středisko Relsie na základě své pravomoci, kterou mu svěřil Úřad pro veřejné informační systémy.
Informační systém od Brain Systems umožňuje ČZPI on-line pořizování dat z kontrolní a laboratorní činnosti přes webové rozhraní, vzdálený přístup k těmto datům, snadné vyhledávání a sdílení informací a jejich každodenní archivaci. Udělený atest prokazuje způsobilost tohoto softwaru pro použití v informačních systémech veřejné správy na základě shody se stanovenými standardy, technickými normami a požadovaným stupněm bezpečnosti.
 

zpět


mySAP.com v BroadNet Czech
BroadNet Czech oznámil spuštění produktivního provozu podnikového informačního systému založeném na platformě mySAP.com. Realizátorem projektu byla společnost Varias CZ, která poskytla svoje služby v oblasti customizace systému mySAP.com podle potřeb a požadavků společnosti BroadNet Czech.
Projekt zahrnoval nastavení standardních i nadstandardních funkčností systému pro pět uživatelů, zejména v oblastech financí a logistiky. Důraz v řešení se kladl na fakturaci Telco a ISP služeb. Nastavení systému muselo zároveň vyhovovat účtování a reportování dle standardů US GAAP.
Implementaci se podařilo provést během tří měsíců, včetně realizace specifických ISP požadavků.
 

zpět


Nový BrightStor ARCserve Backup pro NetWare
Computer Associates (CA) oznámila dostupnost verze 9 BrightStor ARCserve Backup pro NetWare. Toto řešení pro ochranu dat je tak dispozici uživatelům operačního systému společnosti Novell.
BrightStor ARCserve Backup pro NetWare nabízí podporu prostředí systému NetWare 6 včetně technologie Open File Agent, jež umožňuje kopii při zápisu.
Řešení umožňuje zálohování dat ze serverů Novell NetWare, Microsoft Windows, Linux a UNIX na server Novell NetWare. Software BrightStor ARCserve Backup for NetWare lze propojit s nejnovějšími verzemi systému Windows.
V současnosti se testuje beta verze softwaru BrightStor ARCserve Backup pro Linux. K jejímu uvolnění pro obecné použití by mělo dojít počátkem roku 2003.
 

zpět


Advanced Rapid Library od Cosmotronu běží na Caché
Společnost Cosmotron Systems, která se specializuje na vývoj a aplikaci knihovnického informačního systému Advanced Rapid Library, využívá databázového prostředí Caché vyvíjeného a dodávaného společností InterSystems.
Advanced Rapid Library společnosti Cosmotron je komplexní informační systém určený pro správu a administraci libovolných sbírek a katalogů v síťovém prostředí. Jedná se o modulární vícejazyčný systém využívající vícevrstvou architekturu typu klient/server určený pro zpracování a zpřístupňování různých typů a forem informací bez hranic.
Systém Advanced Rapid Library integruje moderní informační technologie, jako je například nternet a GUI s intuitivním ovládáním známým z prostředí Microsoft Window nebo relační a postrelační databázové platformy s objektově orientovaným přístupem. Vlastnosti databázových platforem jsou využívány pro správu, archivaci a zpřístupňování informací zpracovávaných v MARC formátu s ohledem na soubory Autorit.
 

zpět


Četrans sjednocuje informační systémy
S cílem snížit provozní náklady se český provozovatel kamionové dopravy Četrans rozhodl sjednotit informační systémy na platformě mySAP.com. Zavedena budou řešení finančního účetnictví, controllingu, mezd a personalistiky, logistiky a údržby vozového parku. Produktivní provoz řešení ekonomiky a podpůrných systémů bude zahájen 1. ledna 2003, tedy čtyři měsíce od podpisu smlouvy, zbývající řešení pak od 1. března 2003.
 

zpět


Ukládání podnikových informací s ControlCenter
Softwarový produkt pro řízení ukládání informací ControlCenter byl oceněn jako letošní vítěz ceny udělované čtenáři časopisu Intelligent Enterprise v kategorii "Nejlepší řízení ukládání podnikových informací".
Rodina software pro řízení ukládání informací ControlCenter, která tvoří ústřední část Auto IS strategie EMC, která automatizuje a otevírá řízení prostředí do sítě propojených systémů ukládání informací, umožňuje organizacím řídit a automatizovat komplexní prostředí s mnoha prodejci, včetně systémů pro ukládání informací od Hewlett-Packard, Hitachi Data Systems, IBM, Network Appliance a Sun Microsystems.
Společnost EMC nedávno oznámila další plánované inovace otevřeného software, který bude dodáván prostřednictvím Control Center, včetně systému Automated Resource Manager, software pro automatizovaný systém pro zajišťování ukládání informací.
 

zpět


Automatizovaná distribuce souborů s EMC OnCourse
EMC OnCourse, nové softwarové řešení EMC Celerra společnosti EMC Corporation, umožňuje centrálně řídit a automatizovat pohyb souborů a dat mezi vzdálenými lokalitami.
OnCourse umožňuje rovnocenné přesuny souborů mezi systémy NAS Celerra, zařízeními a servery NAS používajícími Windows, servery Unix a servery Linux. OnCourse lze integrovat se stávajícími aplikacemi infrastruktury, jako např. CRM a ERP, pro zjednodušení a automatizaci současných manuálních toků dat.
EMC OnCourse lze využít pro přesun dat z mnoha serverů do jednoho a naopak či pro rovnocenné rozmnožování adresářů a souborů přes IP. Vzorové aplikace obchodní činnosti u OnCourse zahrnují v případě finančních služeb sloučení transakcí poboček do centrály, přenos konsolidovaných dat ATM do záložních systémů zpracování, přenos dat kapitálového trhu partnerům obchodujícím v rámci B2B a konsolidaci vnitropodnikových dat; v oblasti výroby pak přenos povolených výkresů či objednávek materiálů smluvním výrobcům a synchronizaci informací o vývoji výrobku mezi rozptýlenými projektovými týmy; pro oblast maloobchodu OnCourse umožňuje distribuci ceníků, katalogů, obchodování materiálem se vzdálenými obchody a sloučení transakcí týkajících se prodeje/zásob v jednom oddělení společnosti.
 

zpět


GeoMedia ve shodě s řešeními SAP
SAP Industry Business Unit for Utilities předala Intergraphu své potvrzení GBC Compliance za technologii GeoMedia. Produkt GeoMedia Professional je v souladu s řešeními SAP R/3 Enterprise a mySAP.com prostřednictvím nové interface technologie GIS Connector Package.
Mezi implementátory řešení patří Chemopetrol Litvínov. Podnikový systém údržby a oprav založený na technologii SAP R/3 PM je propojen s informačním systémem o území, postaveném na využití technologie GeoMedia. Propojení GeoMedia se SAP bylo v Chemopetrolu zavedeno pomocí Team GeoMedia Registered Solution Provider, společnosti HSI a ve spolupráci s firmou Logica.
 

zpět


Monitorovací systém HP v Komisi pro cenné papíry
Česká pobočka společnosti HP oznámila, že získala kontrakt na nasazení monitorovacího systému v Komisi pro cenné papíry. Partnerem HP v tomto projektu je polská softwarová firma Rodan Systems a subdodavatelem společnost Český Web. Projekt v hodnotě 60 mil. Kč financuje Evropská komise, jeho implementace potrvá deset měsíců.
Cílem projektu je vybudovat systém, díky kterému získá Komise efektivnější prostředky a nástroje pro sběr, uchovávání a zpřístupnění dat z kapitálového trhu; na analýzu dat a identifikaci neobvyklých transakcí; pro podporu a zefektivnění interních procesů a podoporu licenčního a certifikačního řízení účastníků kapitálového trhu.
 

zpět


Řešení pro metalurgický průmysl od IFS a Atos Origin
Společnosti IFS a Atos Origin se domluvily na další důležité fázi v rámci své celosvětové spolupráce. Společně vyvíjené řešení umožňuje snižovat náklady díky lepšímu plánování, optimalizaci a realizaci dodavatelského řetězce v metalurgickém průmyslu.
Společné řešení pro metalurgický průmysl společnosti IFS a Atos Origin je založeno na základních komponentách řešení IFS Aplikací a Atos Origin Planning & Optimization a kombinuje v sobě ty nejlepší funkce nabízené oběma společnostmi. Společnost Atos Origin přidává do nejúspěšnějších podnikových aplikací IFS na bázi komponent softwarové nástroje pro plánování a optimalizaci specifické pro danou oblast průmyslu.
Jedním ze základních kamenů nabídky je komponenta IFS Výroba - vyzkoušené řešení, které efektivně podporuje celý proces od plánování poptávky a zpracování zákaznických objednávek po dodávky a fakturaci zboží.
Pro metalurgický průmysl je charakteristický velký objem kapitálu s jasným zaměřením na zvýšenou disponibilitu a snižování nákladů. Velmi důležitým cílem je zvýšení využití výrobních prostředků a snížení prostojů díky lepší integraci plánování a optimalizace údržby v procesech správy dodavatelského řetězce. Řešení IFS pro správu životního cyklu majetku poskytuje dobrou podporu pro návrh závodu, plánování preventivní údržby, plánování pracovních objednávek, nákup a správu skladu.
 

zpět


Uvedení IXOS-DocumentsOnTrack
Celosvětová jednička v řešeních pro správu obchodních dokumentů oznámila uvedení IXOS-DocumentsOnTrack. Díky němu mohou uživatelé systému SAP jednoduše sledovat stav zpracování a workflow objednávek, faktur apod., což umožňuje společnostem pružně reagovat na změny v řízení pracovních postupů. Příchozí dokumenty jsou zpracovávány rychleji, dochází k redukci nákladů a ke zvýšení konkurenceschopnosti.
V prostředí IXOS-DocumentsOnTrack jsou přehledně zobrazovány informace o stavu zpracování jednotlivých dokumentů, stejně tak jako data a dokumenty související s danou transakcí. Není důležité, který SAP modul (například: FI/Finance nebo SD/Sales & Distribution) nebo obchodní transakci uživatel aktuálně využívá. Uživatelé také mohou používat IXOS-DocumentsOnTrack jako elektronickou knihu faktur, ve které mohou přehledně zjišťovat, které faktury jsou rozpracovány, komu byly doručeny a kdo na nich v současnosti pracuje.
Hierarchické struktury složek IXOS-DocumentsOnTrack umožňují uživatelům jednoduchým způsobem lokalizovat informaci nebo dokumenty vyhledáváním v adresářích či použitím standardních vyhledávacích metod. Takto jsou jednoduše dohledatelné kritické transakce, například faktury, které nebyly zpracovány v určeném časovém rozmezí. Díky nim má uživatel možnost zajistit vhodné kroky k nápravě.
 

zpět


Nová verze IXOS-eCONserver 2.0 pro MS SharePoint
Společnost IXOS SOFTWARE pro správu obchodních dokumentů oznámila uvedení produktu IXOS-eCONserver 2.0. Jedná se komplexní podpora všech Microsoft SharePoint objektů. Díky IXOS-eCONserveru pro Microsoft SharePoint 2.0 je nyní možná dlouhodobá archivace mnoha různých verzí dokumentů, a to včetně elektronických diskusí týkajících se těchto dokumentů.
IXOS-eCONserver pro Microsoft SharePoint 2.0 je integrován v intranetovém portálu Microsoft a umožňuje řízení kompletního životního cyklu dokumentů. V řešení od společnosti IXOS SOFTWARE jsou bezpečně ukládány SharePoint dokumenty, elektronické diskuse, přidělená přístupová práva apod. Aby bylo možné splnit legislativní požadavky, může být nastaveno období, po které dokument nesmí být změněn či vymazán. Pomocí rozhraní do IXOS-RenditionServer mohou být veškeré dokumenty převedeny do tzv. dlouhodobých formátů, jako jsou například TIFF a PDF. Tento postup garantuje, že takto uložené dokumenty nemohou být nikdy změněny. Zároveň je každý uživatel nezávislý na konkrétní verzi používaného softwaru, protože veškeré dokumenty jsou ukládány v SharePoint.
 

zpět


MFG/PRO ve společnosti Lear Corporation Czech
Minerva Česká republika oznámila, že přední světový dodavatel automobilových interiérů Lear Corporation zavádí informační systém MFG/PRO od firmy QAD ve svém závodě v Přešticích. Minerva Česká republika vede kompletní implementaci systému v oblastech: finance, logistika a výroba v úzké spolupráci s týmem odborníků z českého závodu Lear Corporation. Projekt probíhá od poloviny září letošního roku a obsahuje řešení pro EDI (elektronická výměna dat) komunikaci s odběrateli a dodavateli, která je klíčovým požadavkem v automobilovém průmyslu. Systém MFG/PRO dále pomáhá dodavatelům do automobilového průmyslu zefektivnit a řídit nákupní, prodejní a skladové procesy podle stále náročnějších zákaznických podmínek.
Implementace 50 licencí MFG/PRO v Přešticích bude úplně dokončena na začátku příštího roku a bude sloužit jako referenční místo pro další evropské závody Lear Corporation, které plánují zavést MFG/PRO v průběhu roku 2003.
 

zpět


Network Performance Orchestrator
Network Associates uvádí na trh nové řešení Network Performance Orchestrator (nPO) od Sniffer Technologies. Integrované řešení pro dostupnost sítě a záruku zabezpečení umožňuje zákazníkům centrálně řídit a sledovat aktivity v síti a abnormální jevy z kteréhokoliv místa na světě. nPO, hlavní část Sniffer Enterprise Management Architecture, je komplexní řešení s mnoha možnostmi "automatizovat" obchodní organizace, které chtějí kdykoli a kdekoli strategicky vybavit, analyzovat, spravovat, a sledovat svou globální síť a infrastrukturu zabezpečení. Řešení nPO poskytuje zákazníkům účinný nástroj při optimalizaci sítě a výkonu aplikací, odhalování neobvyklé činnosti systému a chyb zabezpečení, sledování a snižování provozních a kapitálových nákladů i minimalizování nebezpečí lidské chyby v síti.
V současné době se řešení nPO skládá ze dvou klíčových prvků - nPO Manager a nPO Visualizer - pro nadřazenou centralizovanou správu a sledování dat zákazníkovy globální sítě. Vylepšené řešení v roce 2003 se bude zakládat na zabezpečení a správě aplikací.
 

zpět


OUTSOURCING CENTRE SPOLEČNOSTI ORACLE V PRAZE
Společnost Oracle, největší světový dodavatel podnikového software, oznámila, že února loňského roku funguje v pořadí již páté Outsourcing centre určené pro evropské zákazníky. Centrum bylo zřízeno v rámci české pobočky společnosti Oracle v Praze. Doposud byla tato centra k dispozici v Dánsku, Anglii, Německu a Španělsku.
V pražském centru jsou poskytovány nejen standardní služby, tj. od implementace až po odstraňování případných problémů, ale jako jediné evropské centrum monitoruje všechny zákazníky po celé Evropě nepřetržitě 24 hodin denně , každý den v roce. Pro 20 expertů pražského centra to v praxi to znamená střídání po 12 hodinových směnách. Pracovní doba je samozřejmě zkoordinována tak, že nedochází k porušování práv pracovníka a vše je v souladu se Zákoníkem práce. Díky nepřetržitému provozu má zákazník, který se na centrum obrátí s urgentním problémem jistotu, že jeho záležitost je řešena vždy okamžitě.
 

zpět


Hosting od Oracle Czech za podpory Globe Internet
Globe Internet, přední český poskytovatel doménových registrací a web-hostingových služeb, ve spolupráci se společností Oracle Czech představují nový produkt - ORACLE Hosting, který se nabízí ve třech cenových variantách podle velikosti diskového prostoru od 150 MB do 10 GB.
Globe Internet v rámci produktu ORACLE Hosting zpřístupňuje technologii databázového prostředí ORACLE 9i širšímu okruhu vývojářů a provozovatelů náročných aplikací. Nabízí vedle technické podpory i profesionální zálohování dat na páskovou knihovnu LTO IBM a možnost využití dalších služeb, jako je registrace domén, platební portál a certifikační autorita.
 

zpět


NOVÁ VERZE APLIKACE ORACLE FINANCIALS
Společnost Oracle, světový dodavatel podnikového software, uvedla vylepšenou verzi aplikace Oracle Financials ze sady aplikací Oracle E-Business Suite. Okamžitě dostupná nová verze má pomoci firmám zvýšit přehled o financích, podpořit správu finančních rizik a zároveň přispět ke snížení provozních nákladu.
Nejnovější verze aplikace Oracle Financials nabízí vylepšené funkce Business Intelligence založené na rolích uživatelů, které pomáhají zákazníkům získat lepší přehled o financích. Rozpočtování a plánování je integrováno s vlastními výsledky, což přispívá k informovanějšímu fungování organizace, která je schopna činit inteligentní obchodní rozhodnutí založená na aktuálních finančních informacích.
Mezi další nové vlastnosti patří portál zisku a ztráty a portál správy výdajů, jež oba umožňují obchodním manažerům získávat podrobné informace z finančních rozvah. Nové portály umožňují ředitelům v reálném čase sledovat stav firmy, rychle vyhledávat příčiny odchylek od plánů a cílů a přijímat okamžité opatření pro nápravu problémů.
 

zpět


RSA Security zvyšuje bezpečnost bezdrátových sítí LAN
Společnost RSA Security ohlásila novou funkci, která je dostupná v předním řešení dvoufaktorové autentizace RSA SecurID. Tato nová funkce poskytuje zvýšené zabezpečení v oblasti bezdrátových sítí LAN (WLAN). Nebudou li zavedena odpovídající bezpečnostní opatření, bude připojování bezdrátovými prostředky i nadále jedním z hlavních zdrojů rizika a to až do chvíle, než se objeví odolnější autentizační protokoly. Zajištění sítí WLAN dvoufaktorovou autentizací umožňuje organizacím plně využít všech jejich výhod, včetně snižování nákladů a zvyšování produktivity, a to za současného snižování rizika nepovoleného přístupu ke kritickým datům a zdrojům.
Dvoufaktorová autentizace RSA SecurID je zkonstruována tak, že před povolením přístupu k chráněnému zdroji umožňuje rychlé, jednoduché a vysoce spolehlivé zjišťování totožnosti uživatele. Funkce RSA SecurID se zpravidla používala k zabezpečení přístupu k sítím, webovým stránkám, sítím VPN a k podnikovým aplikacím provozovaným v pevných sítích. V současnosti ji lze využít i k zabezpečení přístupu v sítích WLAN. RSA Security nabízí své autentizační řešení v různé podobě, a to včetně tří hardwarových zařízení, softwarových verzí (pro PC, PDA a mobilní telefony) i různých druhů inteligentních karet.
 

zpět


Sledování chování zákazníků u SAS Institute
SAS Institute oznámil akvizici vybraných technologií společnosti Verbind, vedoucího dodavatele softwaru pro sledování chování zákazníků v reálném čase a spouštění událostí. SAS bude integrovat tyto technologie do svého řešení pro řízení interakcí (SAS Interaction Management), což umožní organizacím v reálném čase určovat, jaké změny v chování zákazníků jsou významné, a napříč různými obchodními kanály zjistit, kdy tyto změny nastanou.
Spouštění událostí na základě transakcí a času je standardní funkcí řešení SAS Marketing Automation. Spouštěče událostí pracují s jakoukoli kombinací databází, což je odlišuje od ostatních produktů na trhu, které jsou schopny pracovat pouze s jednou konkrétní databází. Nová verze řešení SAS Interaction Management rozšiřuje tuto možnost prostřednictvím individualizovaného sledování chování zákazníků v čase, čímž umožňuje ještě hlubší porozumění individuálního chování s cílem dosáhnout úspěšnější interakce se zákazníky.
 

zpět


Implementaci Oracle E-Business Suite
Společnost Unicorn Applications, součást skupiny Unicorn, se stala českým partnerem společnosti Oracle Czech pro implementaci řešení Oracle E-Business Suite a jeho následnou podporu ve finančním a veřejném sektoru a v oblasti utilit, a navázala tak na dlouholetou spolupráci a partnerství se společností Oracle.
Oracle E-Business Suite je integrovaná sada internetových obchodních aplikací, která automatizuje klíčové obchodní procesy ve firmě. Sada aplikací Oracle E-Business Suite optimalizuje všechny oblasti businessu od marketingu, prodeje a služeb, přes správu kontraktů a objednávek, navrhování produktů, až po správu nákupu, dodavatelských řetězců, výroby, účetnictví, projektů, lidských zdrojů a automatizaci zákaznických služeb. Otevřená architektura a jednotný datový model umožňují nasazovat aplikace jako jednotlivé moduly - řešení obchodního procesu -nebo jako celou integrovanou sadu. Oracle E-Business Suite je dodáván buď jako tradiční software na discích CD-ROM nebo též jako online služba.
 

zpět

Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.


Inzerce

GPU servery jako klíč k rychlejší analýze a práci s daty

vshostingEfektivita a výkonnost IT infrastruktury patří k zásadním faktorům ovlivňujícím chod moderních firem. V situacích, kdy běžné servery nedostačují, přichází na řadu GPU servery, které díky své architektuře umožňují rychlejší zpracování paralelních úloh. Od analýz rozsáhlých datových sad přes simulace až po náročné vizualizační projekty – GPU servery nabízejí řešení pro nejrůznější firemní aplikace.