- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Novinka od Sony pro tvůrce 3D obsahu
Společnost Sony představila nové zařízení pro tvorbu prostorového obsahu. Jde o náhlavní displej vybavený 4K OLED mikrodispleji a funkcí průhledového videa s dvojicí ovladačů optimalizovaných pro intuitivní interakci s 3D objekty. Řešení by mělo usnadnit práci konstruktérům, designérům, návrhářům a jiným kreativním profesionálům pro jejich tvůrčí práci při vytváření 3D obsahu. Sony proto navazuje spolupráci s vývojáři produkčního 3D softwaru zejména v oblasti zábavního průmyslu a průmyslového designu. V době uvedení nového produktu na trh ovšem bude Sony exkluzivně spolupracovat se Siemensem a společně nabídnou řešení pro kooperativní navrhování produktů s využitím digitální platformy Siemens Xcelerator.
Nový náhlavní displej od Sony umožňuje plynule a s vysokým rozlišením realisticky vykreslovat 3D objekty. Kromě funkce průhledového videa a rozpoznávání prostoru s celkem šesti kamerami a snímači je systém vybaven kruhovým ovladačem, který uživatelům umožňuje intuitivně manipulovat s objekty ve virtuálním prostoru, a také ukazovacím ovladačem, který umožňuje přesné ukazování a dovoluje tvořit ve virtuálním prostoru pomocí virtuálních klávesnic. To vše při současném používání náhlavního displeje. Tvůrci si budou moci díky náhlavnímu displeji nejen prohlížet 3D modely v reálném měřítku v prostředí rozšířené reality (XR), ale také v něm 3D modely vytvářet a upravovat.
„Pro mnoho lidí je metaverzum prostředím, kam se vydávají, aby unikli skutečnému světu, ale pro společnost Siemens a naše zákazníky je průmyslové metaverzum prostředím, do něhož se vydáváte, abyste vytvořili skutečný svět. Je to místo, kde proměňujeme průmyslová odvětví,“ uvedl Cedrik Neike, generální ředitel divize Siemens Digital Industries.
„Ve spolupráci se Sony představujeme nejnovější stavební kámen průmyslového metaverza: imerzivní engineering. Poskytuje prostředí, které umožňuje zažít skutečnou realitu fyziky bez omezení časem. Průmyslové metaverzum, umocněné technologií imerzního inženýrství, spojuje reálný a digitální svět jako nikdy předtím,“ dodal Neike.
XR pro kreativní použití
Náhlavní displej je vybaven mikrodispleji typu OLED s rozlišením 4K a širokým barevným gamutem, který pokrývá až 96 % DCI-P3, což umožňuje přesné a detailní podání textur 3D objektů. Díky podpoře rozděleného renderingu, který rozděluje zatížení při renderování mezi počítač a náhlavní displej, je systém schopen stabilně a ve vysokém rozlišení vykreslovat 3D modely velkých rozměrů.
Zařízení je vybaveno procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, který dokáže plně využít možnosti 4K OLED mikrodisplejů. Umělá inteligence použitá přímo v čipu přitom umožňuje vylepšené sledování pohybu uživatelů a prostoru a propojuje reálný a digitální prostor pro snadnou navigaci a intuitivní interakci.
Ovladače pro intuitivní manipulaci s objekty ve virtuálním prostoru
Důležitou součástí systému rozšířené reality je kruhový ovladač, který uživatelům umožňuje intuitivně manipulovat s objekty ve virtuálním prostoru. Součástí je také ukazovací ovladač, který zase umožňuje přesné ukazování ve virtuálním prostoru, s tvarem a rozložením tlačítek optimalizovaným pro přesné ovládání. Držením ukazovacího ovladače v dominantní ruce a připevněním kruhového ovladače na prsty druhé ruky mohou tvůrci modelovat 3D objekty pomocí obou ovladačů a klávesnice, přičemž mohou mít současně nasazený náhlavní displej.
Integrace se softwarem pro 3D tvorbu
Sony se nyní snaží navázat spolupráci s různými vývojáři v oblasti zábavního průmyslu i průmyslového designu. Ovšem při uvedení produktu na trh bude společnost Sony exkluzivně spolupracovat se společností Siemens a softwarem NX Immersive Designer.
Náhlavní displej Sony bude uveden trh později během roku 2024.
leden - 2025 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Formulář pro přidání akce
29.1. | Webinář: Efektivní řízení zákaznických vztahů: CRM... |
9.4. | Digital Trust |
10.4. | Konference ALVAO Inspiration Day 2025 |