- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (65)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
T-Mobile poskytne nevidomým pro navigaci data zdarma
Odborníci z ČVUT v Praze vyvinuli řešení pro navigaci nevidomých, založené na speciální bílé holi propojené s chytrým telefonem a navigačním střediskem. T-Mobile vývoj podporoval jako jeden z partnerů a po uvedení nového řešení do praxe, s nímž se počítá přibližně ve druhém čtvrtletí roku 2016, bude poskytovat uživatelům navigace datové připojení zdarma. Řešení nazvané „Pokročilá navigace nevidomých“ vyvinuli odborníci z katedry telekomunikační techniky Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze. Využívají se v něm globální navigační satelitní systémy (GNSS) pro určení polohy nevidomého včetně jejího zobrazení na mapě a mobilní sítě 2G/3G/4G pro přenos dat, který může probíhat společně s běžným používáním bílé hole i mobilního telefonu.


Pokročilá navigace je založena na speciální slepecké holi, jejíž rukojeť tvoří rozhraní s ovládacími tlačítky – pomocí nich lze hůl propojit s chytrým mobilním telefonem a s navigačním webovým portálem, k němuž budou mít přístup jak profesionální navigační centra, tak rodiny uživatelů.
Nevidomý si před cestou ven zvolí, zda mu bude s orientací vzdáleně pomáhat pracovník centra, nebo někdo z jeho blízkých. Kdykoliv se pak může s navigátorem telefonicky spojit a ověřit si svou polohu, díky možnosti online přenosu obrazu z kamery svého mobilního telefonu má dokonce možnost zeptat se na detailní informace typu „který zvonek na dveřích“, „jaké zboží v regálu“ nebo „která ordinace na poliklinice“.
S uvedením pokročilé navigace do praxe se počítá ve druhém čtvrtletí roku 2016. Řešení bude nabízeno prostřednictvím TyfloCenter a možnost jeho používání bude podmíněna zaškolením.
Formulář pro přidání akce
26.3. | ICT snídaně: Efektivní procesování faktur |
10.4. | Konference ALVAO Inspiration Day 2025 |