- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (65)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Rychlá implementace HELIOS Green ve společnosti Elektroline
Firma Elektroline, která vyrábí a dodává technologie pro kolejovou dopravu, používá od počátku letošního roku informační systém HELIOS Green, který implementovala společnost ALDOR. Zajímavostí je, že implementace systému proběhla v rekordně krátkém čase, přestože jde o robustní a komplexní informační systém. Základní funkce HELIOS Green byly v Elektroline zavedeny v průběhu pouhých tří měsíců.


Výroba je ve společnosti Elektroline řešena formou zakázek a projektů, z nichž každý má specifické požadavky. Flexibilita v podpoře zakázkové výroby proto byla údajně jedním důvodů, proč byl nakonec vybrán systém HELIOS Green.
Z legislativních a organizačních důvodů však bylo nutné implementaci všech základních funkcí zvládnout v průběhu pouhých tří měsíců. Společnosti Elektroline se proto rozhodla najmout zkušeného externího projektového manažera. To se ukázalo jako velmi důležitý faktor pro úspěšnou implementaci tak rozsáhlého řešení v tak krátkém čase. Zdeněk Mrázek, generální ředitel Elektroline, konstatuje: „Z organizačních důvodů byla pro nás důležitá rychlost a preciznost implementace systému. To se podařilo mimo jiné díky externímu řízení projektu prostřednictvím pana Dušana Lapčíka.”
V Elektroline byly v první etapě implementovány moduly Ekonomika, Majetek, Sklady, Zakázky, CRM, Workflow a Mobilní klient. V roce 2016 projekt pokračuje implementací Výroby, Reportingu a WMS. K tomu Zdeněk Mrázek dodává: „Zakázkový modul byl pro nás přizpůsoben tak, aby splňoval nároky všech tří stěžejních výrobních programů ve firmě a zároveň podporoval detailní sledování zakázek, včetně jejich vyhodnocování s následným reportingem. V účetnictví je používáno více účetních okruhů, což je při rozsahu naší činnosti nezbytné.“
Formulář pro přidání akce
26.3. | ICT snídaně: Efektivní procesování faktur |
10.4. | Konference ALVAO Inspiration Day 2025 |