- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Nové funkce řešení SappyQMS pro řízení kvality
Společnost Aimtec rozšířila možnosti svého řešení SappyQMS, což je systém pro řízení kvality v rámci systému SAP ERP, který podporuje definování, monitoring a kontrolu dodržování stanovených pravidel. Nová verze SappyQMS reaguje na aktualizovanou verzi normy ISO 9001, která klade důraz na procesní charakter řízení kvality se zřetelem na cyklus Plan-Do-Check-Act na nejrůznějších stupních. Tomu byl přizpůsoben i modul SappyQMS, jehož jednotlivé procesy kopírují tento cyklus a jsou orientovány na sledování rizik.
Jádrem modulu SappyQMS je objekt Hlášení kvality. Jde o multifunkční kokpit, který umožňuje plánování procesů, záznam a kontrolu jejich provedení a záznam nápravných nebo následných opatření. Především je propojen objekt hlášení se sběračem nákladů na nekvalitu pro interní příčinu a sběračem výnosů z nekvality pro externí příčinu. Náklady a výnosy na nekvalitu se účtují na sběrače. Jsou přitom standardními procesy zúčtovány a ve standardních přehledech zobrazitelné. Všechny účetní operace, které jsou spojeny s náklady a výnosy příslušnými k danému hlášení, jsou aktivovány v opatřeních k hlášení. Jejich plnění se odrazí ve statusu opatření. Hlášení kvality je zasazeno do hierarchické struktury jako záznam konkrétního procesu. Procesy tedy lze hierarchicky řadit a strukturovat. Nově je možné hlášení slučovat. Tuto funkci lze výhodně využít pro sjednocení dílčích chybových hlášení z výroby do jednoho reklamačního hlášení apod.
Hlášení je vybavené systémem statusů a začleněné do workflow tak, aby bylo možné sledovat složité rozhodovací a schvalovací procesy (také pro změnové řízení). K požadavku např. na dobropis či vrubopis je automaticky založeno hlášení, ve kterém se automaticky doplní systém opatření a uživatelů podle různých kritérií. Sleduje se status provedení opatření a jeho uživatelské vyhodnocení.
Záznam zmetkovitosti
Inovována byla rovněž funkce – záznam zmetkovitosti z výroby. Systém SappyQMS umožňuje sběr dat o zmetcích ze záznamních archů nebo ze systému MES. Používá skupiny kódů vad podle pracovišť, případně podle skupin stoprocentní kontroly. Umožňuje řízený tisk záznamního formuláře. Záznam počtu zmetků podle jejich kódů je navržen ergonomicky. Zaznamenává se jak zmetkovitost na komponentách, tak na sestavách. Při stoprocentní kontrole se kromě materiálu evidují
i čísla balení, ve kterých byly nalezeny vady.
Součástí SappyQMS je i zpětné hlášení pro nalezené zmetky a přeúčtování zmetkovitých dílů na zvolený blokační sklad. Systém je postaven tak, aby seskupoval jednotlivé sběrné archy podle dnů, materiálů, kódu hlavičky a pracovišť, takže dochází k úspoře počtu materiálových a účetních dokladů, na závěr je vygenerováno hlášení kvality. Součástí funkcionality je i grafické vyhodnocení pomocí Paretových diagramů s možností detailní analýzy jednotlivých kategorií.
prosinec - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
23.1. | Odborný webinář Zabezpečení digitální identity zaměstnanců... |
24.1. | CyberEdu NIS2 Academy - druhý běh |
31.3. | HANNOVER MESSE 2025 |
Formulář pro přidání akce
9.4. | Digital Trust |