- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (30)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Automatické dokupování dat je nekalou obchodní praktikou
Český telekomunikační úřad vyhodnotil automatickou aktivaci služby „Data nad rámec balíčku“ ze strany společnosti Vodafone jako agresivní obchodní praktiku. Společnost Vodafone v září 2014 aktivovala zákazníkům, kteří měli sjednaný datový tarif, automaticky a bez jejich souhlasu službu „Data nad rámec balíčku“. Spotřebitelům, kteří vyčerpali datový limit a neprovedli deaktivaci služby, obnovovala příjem určitého objemu dat v původní rychlosti. Samotné obnovení datových služeb navíc zpoplatnila částkou 49 Kč.
Zpoplatněné automatické obnovení datového limitu uplatňuje od 15. 5. 2015 vůči svým zákazníkům rovněž společnost O2. ČTÚ činí kroky před zahájením správního řízení i s touto společností. Účastníkům, kteří mají pocit, že jim byla data neoprávněně účtována bez jejich souhlasu, úřad doporučuje daný postup u operátora reklamovat. Zůstanou jim tak zachována práva a lhůty pro případné vedení řízení o námitce proti vyřízení reklamace.
Český telekomunikační úřad považuje uvedená jednání za agresivní obchodní praktiku podle zákona o ochraně spotřebitele, neboť spotřebitelům byla účtována cena služeb, které si výslovně neobjednali. Užitím agresivní obchodní praktiky došlo či mohlo dojít k zásahu do majetkové sféry všech zákazníků, kteří využívají datový tarif.
ČTÚ proto uložil společnosti Vodafone pokutu ve výši 1 000 000 Kč a současně jí nařídil upravit všechny smlouvy se svými zákazníky (spotřebiteli) tak, aby ze smluv byla odstraněna ujednání, na jejichž základě je Vodafone oprávněn automaticky obnovovat objem datových služeb po vyčerpání datového balíčku a za takové obnovení účtovat cenu. Rozhodnutí zatím není pravomocné.
listopad - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
31.3. | HANNOVER MESSE 2025 |
Formulář pro přidání akce
4.12. | Arrow ISV Konference 2024 |
11.12. | Webinář: Dodržování směrnic, compliance, QMS |