- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Tři revoluční novinky v řízení IT
V posledním roce se dvě významné konference ICTM a itSMF věnovali tématu řízení IT a nástrojové podpoře v této oblasti. Došlo až k překvapivé shodě na několika základních směrech, které aktuálně tuto oblast doprovázejí.
Jedná se nutnost vytvoření katalogu služeb a jeho snadné publikování uživatelům. Nástroje by pak měli odpovídat světovým standardům, kde dnes již jednoznačně převládá ITIL a měli by být snadno použitelné a to nejen v IT, ale také v jiných útvarech mimo IT. Rádi bychom vás seznámili s těmito trendy a současně vám ukázali, jak na tyto trendy reaguje nová verze systému pro řízení IT ALVAO 8.2.
1. Snadná použitelnost a ovladatelnost
Trh nástrojů se stále více zaplňuje a ukazuje se, že uživatelé kladou stále větší důraz na uživatelskou přívětivost. Nástroje vycházející z jednoho formuláře „požadavku“, který se stále dokola upravuje, jsou již nevyhnutelně minulostí. Je zde také tlak na to, aby uživatelské prostředí stále více odpovídalo něčemu pro uživatele známé – např. emailový klient. Na tyto trendy reaguje i nová verze ALVAO, která rozšiřuje integraci do Microsoft Outlook. To uživatelům výrazně ulehčuje práci a nevyžaduje neustále přepínání mezi mailem a Service Deskem. Také umožňuje snadné plánování schůzek v kalendáři nebo vytváření úkolů.
Service Desk integrovaný do Microsoft Outlook pomocí ALVAO Outlook Add-in
2. Platforma pro řízení podnikových procesů i mimo IT
Novým trendem také je, že ITSM nástroje se začínají používat jako platforma pro řízení podnikových a to zejména podpůrných procesů. Této oblasti se nově začíná říkat Enterprice Service Management. To vyžaduje, aby nástroje byly do značné míry obecné a nepoužívali čistě IT pojmy jako např. Incident, Problem, Change. Také aby byl dostatečně otevřené pro vlastní interní dovývoj. Na tyto trendy reaguje i nová verze ALVAO kde se objevuje nové rozhranní, které umožňuje rozšiřovat funkce jak v konzolové aplikaci, tak na WebAPP portálu. Díky tomu je možné výrazně zvýšit míru automatizace procesů a snadno využívat nástroj i mimo IT např. pro správu budov, vozového parku, HR, Marketing. Otevřenosti celé platformy ALVAO usnadňuje podporu Enterprise zákazníků a otevírá nejen prostor pro váš vlastní vývoj, ale samozřejmě i pro partnerská řešení. Tuto technologii mohou využívat i zákazníci z SMB.
3. Snadno dostupný katalog služeb
Dalším trendem, je nutnost zavedení katalogu služeb a s tím souvisejících SLA – parametrů, podle kterých jsou služby poskytovány. Již od ITIL verze 3 se zvýšil tlak na transformaci IT v poskytovatele služeb. Bez „jídelního lístku“ je tato transformace nereálná. Nové verze ALVAO posouvá tuto oblast opět dál a katalog je uživatelsky přitažlivý, umožňuje snadné procházení i prohledávání. V rámci katalogu se zobrazují aktuality i články ze znalostní báze. Je možné i doplnit katalog o podnikový obchod ve stylu běžných e-shopů. Katalog je samozřejmě provázaný na reporting o čerpání služeb, ale také plnění SLA.
Český produkt ALVAO zařazen do TOP5 ITIL nástrojů z celého světa
Informační systém ALVAO splňuje požadavky mezinárodních standardů pro řízení IT a byl certifikován autoritou Pink Elephant na použití šesti nejvíce využívaných ITIL procesů. Následně byl ověřen společností AXELOS, která dnes stojí za standardem ITIL, jako doporučený nástroj na nejvyšší úrovni GOLD a tím se zařadil mezi 5 nejlepších nástrojů na celém světě.Formulář pro přidání akce
13.2. | Webinář: Objevte Odoo: Nejmodernější cloudový systém... |
20.2. | Co jsou to ty DMSka |
10.4. | Konference ALVAO Inspiration Day 2025 |