facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Tři revoluční novinky v řízení IT

-PR-

AlvaoV posledním roce se dvě významné konference ICTM a itSMF věnovali tématu řízení IT a nástrojové podpoře v této oblasti. Došlo až k překvapivé shodě na několika základních směrech, které aktuálně tuto oblast doprovázejí.


Jedná se nutnost vytvoření katalogu služeb a jeho snadné publikování uživatelům. Nástroje by pak měli odpovídat světovým standardům, kde dnes již jednoznačně převládá ITIL a měli by být snadno použitelné a to nejen v IT, ale také v jiných útvarech mimo IT. Rádi bychom vás seznámili s těmito trendy a současně vám ukázali, jak na tyto trendy reaguje nová verze systému pro řízení IT ALVAO 8.2.

1. Snadná použitelnost a ovladatelnost

Trh nástrojů se stále více zaplňuje a ukazuje se, že uživatelé kladou stále větší důraz na uživatelskou přívětivost. Nástroje vycházející z jednoho formuláře „požadavku“, který se stále dokola upravuje, jsou již nevyhnutelně minulostí. Je zde také tlak na to, aby uživatelské prostředí stále více odpovídalo něčemu pro uživatele známé – např. emailový klient. Na tyto trendy reaguje i nová verze ALVAO, která rozšiřuje integraci do Microsoft Outlook. To uživatelům výrazně ulehčuje práci a nevyžaduje neustále přepínání mezi mailem a Service Deskem. Také umožňuje snadné plánování schůzek v kalendáři nebo vytváření úkolů.

Service Desk integrovaný do Microsoft Outlook pomocí ALVAO Outlook Add-in
Service Desk integrovaný do Microsoft Outlook pomocí ALVAO Outlook Add-in

2. Platforma pro řízení podnikových procesů i mimo IT

Novým trendem také je, že ITSM nástroje se začínají používat jako platforma pro řízení podnikových a to zejména podpůrných procesů. Této oblasti se nově začíná říkat Enterprice Service Management. To vyžaduje, aby nástroje byly do značné míry obecné a nepoužívali čistě IT pojmy jako např. Incident, Problem, Change. Také aby byl dostatečně otevřené pro vlastní interní dovývoj. Na tyto trendy reaguje i nová verze ALVAO kde se objevuje nové rozhranní, které umožňuje rozšiřovat funkce jak v konzolové aplikaci, tak na WebAPP portálu. Díky tomu je možné výrazně zvýšit míru automatizace procesů a snadno využívat nástroj i mimo IT např. pro správu budov, vozového parku, HR, Marketing. Otevřenosti celé platformy ALVAO usnadňuje podporu Enterprise zákazníků a otevírá nejen prostor pro váš vlastní vývoj, ale samozřejmě i pro partnerská řešení. Tuto technologii mohou využívat i zákazníci z SMB.

3. Snadno dostupný katalog služeb

Dalším trendem, je nutnost zavedení katalogu služeb a s tím souvisejících SLA – parametrů, podle kterých jsou služby poskytovány. Již od ITIL verze 3 se zvýšil tlak na transformaci IT v poskytovatele služeb. Bez „jídelního lístku“ je tato transformace nereálná. Nové verze ALVAO posouvá tuto oblast opět dál a katalog je uživatelsky přitažlivý, umožňuje snadné procházení i prohledávání. V rámci katalogu se zobrazují aktuality i články ze znalostní báze. Je možné i doplnit katalog o podnikový obchod ve stylu běžných e-shopů. Katalog je samozřejmě provázaný na reporting o čerpání služeb, ale také plnění SLA.

Český produkt ALVAO zařazen do TOP5 ITIL nástrojů z celého světa

Informační systém ALVAO splňuje požadavky mezinárodních standardů pro řízení IT a byl certifikován autoritou Pink Elephant na použití šesti nejvíce využívaných ITIL procesů. Následně byl ověřen společností AXELOS, která dnes stojí za standardem ITIL, jako doporučený nástroj na nejvyšší úrovni GOLD a tím se zařadil mezi 5 nejlepších nástrojů na celém světě. PinkVerify 2011 ITIL
Navštivte ALVAO Technology Day 26. 5. 2016 v Praze v nové budově Microsoft nebo 12. 5. 2016 v Brně v Inovačním centru INMEC. Více na webu www.alvao.cz/atd.