facebook LinkedIN LinkedIN - follow

MagikINFO 14.0 - komplexní nástroj pro IT asset management

-PR-

MagikEvidence a správa IT majetku je oblastí, která bývá z pohledu managementu českých firem stále velmi často podceňována. Přitom správa licencí, ve kterých jsou uloženy nemalé prostředky, sledování aktivit pracovníků nebo nástroje, které šetří čas IT pracovníkům – to jsou přínosy, které můžou výrazně snižovat náklady na provoz nejen IT oddělení, ale celého podniku.


Řešení v oblasti správy IT majetku mohou být různá. Vedení papírové evidence, obcházení počítačů, udržování souborů v excelu apod. Mnohem efektivnějším způsobem, jak problematiku řešit, je pořízení specializovaných nástrojů, které jsou zaměřeny přímo na správu IT. Jedním ze systémů, který řeší tuto oblast komplexně, je známý český produkt MagikINFO, který v těchto dnech vychází již ve verzi 14.0. Na trhu se vyskytuje 15 let a mimo ten český se úspěšně etabloval také na slovenském a polském trhu. K významným zákazníkům v Česku patří např. společnosti Agrofert a.s. a Třinecké železárny a.s. V Polsku je to např. Ředitelství silnic a dálnic nebo nejpopulárnější polské rádio RMF FM. A jaké jsou hlavní oblasti, které svým záběrem MagikINFO pokrývá?

Evidence a správa IT majetku

Hlavním cílem IT pracovníků, co se týče správy IT, je mít dokonalý přehled. Umět v případě potřeby kdykoliv odpovědět např. na tyto otázky. Vím, kolik mám aktivních počítačů? Mám přehled o zakoupených licencích? Mám pod kontrolou (ne)používání nelegálních aplikací na firemních zařízeních? Ale MagikINFO není jen nástroj pro software asset management, tedy pravidelné audity počítačů, podrobné statistické přehledy, správu dokladů a licencí, editaci a generování předávacích protokolů. Oblast IT evidence je pokryta komplexně, spravovat tak lze jakékoliv objekty, za něž nese zodpovědnost IT oddělení. To má k dispozici vždy aktuální přehled, a to včetně kompletního „životopisu“ majetku.

Vzdálené distribuce software

Součástí modulu MagikAUDIT jsou také nástroje vzdálené správy, jež IT pracovníkům usnadní práci a ušetří čas, který pak mohou věnovat jiným činnostem. Jde např. o možnost převzít vzdáleně plochu uživatele nebo ovládat počítač pomocí příkazové řádky. Velkým pomocníkem správců sítě a aplikací v podniku pak může být zejména nástroj pro vzdálené distribuce software. Přesněji nejde pouze o distribuce. Mimo klasickou instalaci software jsou k dispozici také odinstalace, mazání, kopírování, spuštění skriptu nebo příkazová řádka. V mnoha podnicích již tento způsob distribuce plně nahrazuje distribuci prostřednictvím doménové politiky. Výhodou oproti GPO je zejména jednoduchost nastavení, možnost spouštět libovolné soubory (nejen msi), nastavení závislostí, hierarchie a harmonogramu distribucí, přesná a přehledná zpětná vazba (kde, jak, kdy, na kterých počítačích byla akce provedena a s jakým výsledkem).

Vzdálené distribuce
Vzdálené distribuce

Monitoring zařízení a uživatelů

Sledování využití licencí, práci uživatelů v aplikacích a na webu, vytížení hardware a také nastavení blokování některých činností uživatele – to vše má na starosti modul MagikMONITOR. Management organizace bude zajímat zejména pohled na práci zaměstnanců. K dispozici je celá řada sestav a grafů, časová osa, statistiky top uživatelů nepracovních aplikací, internetu, nákladů na tisk a mnoho dalších.

Nejde však pouze o to sledovat práci uživatelů. Pracovníci IT ocení spíše sestavy, které nabídnou licenční a systémový pohled na monitoring. Jedná se zejména o využití aplikací – tedy kolik uživatelů a jak často využívají k práci aplikace, které stojí podnik nemalé peníze na licencích či maintenance.

MagikMONITOR nabízí také řešení bezpečnostního hlediska. Lze blokovat spouštění aplikací či www serverů, které jsou definovány jako zakázané. Dále pak povolovat připojení pouze autorizovaných USB flash disků. Nebo mít neustálý dohled nad daty, která jsou na tato paměťová zařízení přenášena z místních či síťových disků organizace.

Portál
Portál

Helpdesk

Implementace helpdesku jako systému pro jednotnou správu uživatelských požadavků výrazně zvyšuje produktivitu pracovníků IT. Eliminuje situace, kdy se na IT kumuluje množství telefonátů nebo emailů a pracovníci IT neví, „kam dříve skočit“. Modul MagikHELPDESK zavádí řád do řízení požadavků s ohledem na standardy ITIL. Definuje kategorie ve stromové struktuře, priority řešení dle SLA. Je napojený na email uživatelů, čímž umožňuje zadání požadavku odkudkoliv emailem nebo vyplněním formuláře v internetovém prohlížeči. Nabízí pokročilé nástroje pro řešitele a manažery, jako jsou evidence pracovní doby, delegování a schvalování požadavků. Důležitou součástí helpdesku jsou množstevní a časové statistiky. Právě ty odhalí slabá místa, problémové oblasti, předimenzované nebo naopak poddimenzované kapacity.

Informace dostupné odkudkoliv

Systém MagikINFO disponuje rozhraním nativní aplikace i prostředím v internetovém prohlížeči – nazvaném MagikINFO portál. Portál obsahuje kompletní helpdeskový modul a všechny podstatné informace, které se týkají auditu i monitoringu počítačů. Přístupy do aplikace i portálu lze definovat podle rolí uživatelů – vedoucí oddělení tak může mít k dispozici např. všechna data o činnosti svých podřízených. V poslední době se také častěji vyskytuje využití tzv. pozitivního monitoringu - tedy možnost přístupu uživatelů k výstupům pouze své vlastní činnosti.

-20%Více informací najdete na www.magikinfo.cz. Pro čtenáře IT Systems je pak připravena speciální sleva ve výši 20%. Stačí ve formuláři Demo nebo Kalkulace napsat do poznámky kód „IT Systems“.