- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (64)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Éra digitálních telefonů ještě zdaleka nekončí
Komunikace prostřednictvím různých komunikačních služeb na bázi IP je dnes velice populární,
a proto se objevují tvrzení o blížícím se konci éry
digitálních telefonů. Jenže jak už kdysi říkal Mark
Twain: „Zprávy o mojí smrti jsou značně přehnané...“ a totéž by o sobě dnes mohl říct i digitální
telefon.
Předpokládá se totiž, že ještě v roce 2024 bude na celém světě 20 % všech stolních telefonů používaných ve firmách digitálních. Proto někteří přední výrobci pokračují v představování nových modelů. Proč se firmy stále drží digitálních telefonů? Když se nad tím zamyslíte, zjistíte, že pro ponechání stávajících zařízení mají celou řadu logických důvodů.
Když to není rozbité...
Minulá dekáda byla pro mnoho společností poměrně obtížná. Začala pomalým zotavováním z finanční krize, ekonomické problémy se teď kvůli pandemii pravděpodobně zase vrátí. Instalovaná základna digitálních telefonů v každodenním provozu je opravdu rozsáhlá.
Přestože se přesun k systémům založeným na IP nebo k unifikované komunikaci přes cloud zdá atraktivní, společnosti zvažující upgrade telekomunikačních systémů čelí obtížné volbě. Stojí za to investovat do zcela nového telekomunikačního systému a vybavení kanceláří kvůli přesunu na IP platformu? Nestačilo by vylepšit stávající systém pobočkové ústředny a telefonních zařízení? Bylo by možné zachovat stávající funkční systém a jednoduchý nákup nových telefonů?
Pro mnoho organizací dává setrvání u digitální telefonie velký obchodní smysl. Vylepšení existujícího systému o modernější pobočkovou ústřednu a digitální telefony je daleko menší investicí než přechod na IP technologii. Stávající funkce a možnosti pět let starých digitálních telefonních systémů často stačí na uspokojení většiny firemních potřeb. Digitální zařízení jsou navíc obvykle levnější než srovnatelná IP zařízení.
Ergonomický design
Nové digitální telefony přináší uživatelům nejmodernější ergonomicky navržené stolní technologie. Nové digitální řady od velkých výrobců vypadají stejně jako IP zařízení, mají velké LCD displeje, intuitivní ovládání a možnosti individuálního přizpůsobení.
Spolehlivost je klíčová
Další důležitou výhodou digitálních zařízení je pro mnoho firem spolehlivost a kvalita poskytované služby. Rozšířenost digitálních telefonů je výrazná zejména v oblastech, kde byl proces budování spolehlivé a cenově výhodné širokopásmové sítě delší. Také je třeba říct, že spousta firem spolupracuje s důvěryhodným partnerem, který se dlouhodobě stará o jejich telekomunikační potřeby. Komunikace je pro každodenní fungování nesmírně důležitá. Proč riskovat odstávky a nejistotu, když stačí jednoduše prodloužit stávající servisní a/nebo záruční smlouvu a dokoupit novou řadu telefonů od stávajícího dodavatele?
Digitální telefon s námi zůstane
Ačkoliv bude rozšiřování IP technologie ve firemním prostředí v nadcházejících letech pokračovat, digitální telefony si úlohu nezdolného rivala udrží. Vzhledem k cenové dostupnosti, elegantnímu vzhledu, moderním funkcím a jisté konzervativnosti firem lze zprávy o blížícím se konci éry digitálních telefonů označit pro řadu příštích let za přehnané.
Formulář pro přidání akce
26.3. | ICT snídaně: Efektivní procesování faktur |
10.4. | Konference ALVAO Inspiration Day 2025 |