facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Síla desetinásobného urychlení tvorby reportů

-PR-
Infinity Jak je možné uspořit čas, který potřebujete k předávání informací nebo k řešení IT problémů? Díky možnosti systému Oracle Business Intelligence Enterprise Edition získávat data z komplexních pohledů, identifikovat jakékoli anomálie systému a okamžitě na ně reagovat uspoříte nyní až polovinu dříve potřebného času. A navíc je prostě prima mít jistotu, že oproti původním dvěma hodinám, které byly nutné ke vznesení konkrétního dotazu, je to nyní takřka rutinní záležitost trvající maximálně pět minut.
MAS Společnost Kovosvit MAS je na českém trhu v oboru průmyslové výroby se svým ročním obratem 903 mil. Kč a 730 zaměstnanci – údaje za rok 2010 (v roce 2011 obrat ve výši 1,2 mld. Kč na 650 zaměstnanců) – předním producentem obráběcích strojů. Kovosivt MAS již sedmdesát let vyrábí stroje především pro automobilový, energetický, letecký a strojírenský průmysl.

Nelehký obchodní úkol

V době, která si žádá restrukturalizaci a efektivitu na každém kroku, se společnost Kovosvit MAS rozhodla v rámci moderní komunikace mezi všemi složkami společnosti sáhnout po sofistikovaném IT řešení na míru, které by bylo schopno zajistit lepší dostupnost dat z oddělení účetnictví, prodeje, nákupu, skladového hospodářství a výroby, dále snížit dobu trvání procesu reportingu u všech podnikových oblastí, obzvláště pak u zpráv podnikového managementu.
Nesnadným zadáním se zprvu zdála být také eliminace manuálních postupů při vytváření zpráv a náhrada používání aplikace Microsoft Excel k přenosu a zpracování dat komplexním řešením Oracle Business Intelligence, a tím přání po výrazném omezení pravidelného selhávání lidského faktoru. Komplexnost celého úkolu pak byla dovršena požadavkem na snížení vytížení zaměstnanců oddělení IT při vytváření sestav ze všech oblastí společnosti a zvýšení účinnosti při řešení problémů a zavedení možnosti okamžité analýzy k aktuálnímu problému.

Implementace řešení na míru

Samotnému procesu implementace a přechodu na nový systém předcházela důkladná a náročná analýza viděna zpočátku pohledem zadavatele ve stylu „nevím úplně přesně, co chci…“ a nakonec, jak už to obvykle chodí, neustále se měnící požadavky a prostředí nebyly také žádnou výjimkou. „Bez plné projektové podpory všech tří zainteresovaných složek na straně zadavatele – iniciátorem v Ekonomickém úseku byl finanční ředitel, ve fázi realizační IT oddělení, obojí za plné podpory firemního TOP managementu – by byla naše práce složitější, delší a ve finále tedy i nákladnější,“ říká za KOVOSVIT MAS její IT manažer Pavel Vítek.
K dosažení smělého plánu došlo ve spolupráci s gold partnerem společnosti Oracle INFINITY a.s. k přirozenému zavedení systému Oracle Business Intelligence Enterprise Edition, jehož cílem bylo plně zautomatizovat proces reportingu a zrychlit tak až desetinásobně vytváření sestav všeho druhu, např. zpráv podnikového managementu. Obratem se podařilo zvýšit dostupnost informací, kdy všichni uživatelé získali aktivní přístup ke klíčovým informacím a nemusejí tak už čekat, až budou dávkově sestavy vytvořeny, odkontrolovány a zpětně rozeslány. Samotné zprávy jsou komplexnější povahy a přitom uživatelsky cílenější, což přispívá k rychlejšímu a kvalifikovanějšímu rozhodování na všech úrovních podniku.
Velmi zjednodušeně řečeno došlo vcelku brzy k plynulému opuštění tabulkového procesoru a ručního zadávání dat (bylo vcelku reálným pravidlem, že každý úsek či oddělení měly "vlastní" data a chyběl jim funkční nástroj pro konsolidaci reportů, což obojí způsobovalo nepřehlednou roztříštěnost informací), čímž se velmi omezila možnost lidské chyby a zejména příjemným zjištěním bylo, že počet zaměstnanců IT potřebných pro vytváření zpráv se snížil o nezanedbatelných padesát procent.
Nejen že byla implementace tohoto systémového řešení nutností, ale nabídla překvapení ve formě úspor i tam, kde se původně nečekal tak rychlý efekt. Potvrzují to slova Libora Kuchaře, bývalého generálního ředitele Kovosvit MAS, a.s.: „Díky systému Oracle Business Intelligence Enterprise Edition se nám podařilo výrazně zdokonalit proces hlášení a předávání informací, který je nyní desetkrát rychlejší a je do něho zapojeno méně lidí, čímž se stává mnohem efektivnějším.“

Dílo se zdařilo…

Již v průběhu implementace systému bylo zahájeno školení a podpora klíčových uživatelů, aby se tito mohli obratem integrovat a začít plně fungovat s pochopením všech procesů obratem po jejich spuštění. Samozřejmostí byl testovací provoz a odlaďování třecích ploch a také plně profesionální a na základě servisní smlouvy prováděná postimplementační podpora. „Klíčová na celém projektu byla podpora vrcholového vedení a dobrá spolupráce IT oddělení. Díky tomu jsme byli schopni udržet nastavené tempo implementace a splnit nastavené termíny bez nervozity a finišování v závěrečné části. Je nutné zmínit i to, že zákazník měl a má svá data ve velice dobrém stavu a v průběhu implementace jsme se nemuseli věnovat řešení nekonzistencí. To byl jeden z faktorů, který pozitivně ovlivnil celou atmosféru implementace,“ dodává zástupce Infinity a vedoucí projektu Jan Koubek.
Infinity

Profil partnera

Společnost Infinity a.s. působí na trhu již od roku 1992 a svým zaměřením se řadí mezi společnosti poskytující profesionální komplexní služby v oblasti informačních technologií (systémová integrace, implementace informačních systémů, projektování a realizace sítí, řešení datových komunikací, vývoj aplikačního softwaru, rozsáhlé instalační projekty a outsourcing). Společnost v roce 2011 převzala firmu IT Systems a.s., a tím rozšířila své portfolio o řešení společnosti Oracle. V současnosti společnost disponuje 180 zaměstnanci. Více na www.infinity.cz