- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Informační systém K2 pomáhá
s výrobou a distribucí luxusní kosmetiky
Čtyři výroby pod jednou střechou
Aby byli v holickém Pacific Directu schopni vyrábět aktuálních 45 milionů výrobků ročně, potřebují k tomu hned čtyři rozdílné výroby:
- vyfukování plastových lahví,
- míchání kosmetických náplní,
- plnění kosmetických výrobků spojené s kompletací dárkových balíčků,
- sítotisk lahví.
Čtečky ve skladech a elektronická výměna dokumentů
Ve skladech, na příjmu, výdeji a v dalších procesech používá Pacific Direct čtečky čárových kódů, které jsou přes WiFi připojeny přímo k Informačnímu systému K2. Každý uživatel je přihlášen svým jménem a čtečka mu ukazuje, jaké zboží má vychystat či kam má zboží naskladnit. „Čtečka přitom veškeré změny zaznamenává a není tak problém zjistit, kde případně nastala chyba,“ říká Petr Kulhavý, výrobní ředitel Pacific Direct.
V momentě, kdy je zboží vyrobeno a zabaleno, míří do skladu. Informační systém K2 přitom poradí, kde výrobek na základě stejných či podobných kusů umístit. Po zaskladnění dávka figuruje pouze ve virtuálním skladu kontroly kvality a čeká se na výsledky laboratorního rozboru. Až poté, co je výsledek expertizy kladný, je zboží připraveno k vydání.
Společnost Pacific Direct začala od minulého roku také využívat externí sklady nedaleké firmy, která shodou okolností používá také Informační systém K2. Výměna skladových dat, tedy výdejek, příjemek a převodek, probíhá elektronicky. Systémy si přebírají vygenerované XML soubory a odpadá tak potřeba informace zadávat ručně.
Práce se šaržemi a data exspirace
„Výroba kosmetického zboží podléhá přísným normám a požadavkům na kvalitu. Právě proto je pro nás velmi důležitá práce se šaržemi. V šaržích a na nich navázaných čárových kódech jsou uloženy výrobní informace, data exspirace, výsledky testů z laboratoře a další informace. Lze tak kdykoli zpětně dohledat, na kterém stroji, který zaměstnanec a ze které várky výrobek vyrobil,“ říká správce Informačního systému K2 Jan Fuksa.
Informační systém K2 navíc pomocí tzv. „semaforů“ hlídá veškeré šarže. Zboží či výrobní materiál se šarží starou do 120 dnů se v systému hlásí jako bezproblémový, tedy zelený. Při 120 – 360 dnech už však jde o barvu žlutou, která dává jasně vědět, že je potřeba s materiálem či zbožím začít operovat. U zboží staršího 360 dnů pak už svítí barva červená a vyžaduje okamžité řešení.
Informační systém K2 v kombinaci s čárovými kódy pak pomáhá hlavně při inventurách: „Inventury má dnes místo 27 lidí na starosti lidí 7. Celková práce se zbožím je celkově daleko rychlejší, přesnější a přehlednější,“ říká výrobní ředitel Petr Kulhavý.
Otevřenost Informačního systému K2
Pacific Direct ve velkém využívá jednu z hlavních předností Informačního systému K2 – otevřenost. Firmy mají možnost si ve stejném prostředí jako programátoři K2 upravovat systém samostatně. U jednodušších a akutních případů si tak může firma poradit i svépomocí a využívat systém jako platformu, pomocí které si systém sama rozvíjí. V Pacific Direct si proto mnoho skriptů píšou sami. „Odborníci z K2 atmitec vždy jednou měsíčně přijedou na konzultaci, při které pomůžou s odladění těchto skriptů, případně poradí se složitějšími úkony,“ říká Jan Fuksa, správce Informačního systému K2.
Zároveň bylo díky otevřenosti Informačního systému K2 možné napojit i další funkčnosti třetích stran, jako je například výpočet mzdy na základě informací z docházkového systému. Ten zaznamenává docházku zaměstnanců, kterou následně odesílá do Informačního systému K2. Systém pak automaticky připraví podklady pro mzdy.
Reporty z celého světa
K2 atmitec sbírá i data z poboček, které Informační systém K2 nemají. Ty se každý den konvertují a ukládají do Datového centra K2. Vždy ráno tak vzniká několik souhrnných reportů pro management sídlící v Anglii, který má jasný přehled o prodejích, skladových zásobách i finančních výsledcích po celém světě.
Budoucnost spolupráce
„V současné době řešíme s K2 možnosti pro internetový B2B prodej. Klienti často objednávají stejné zboží a díky internetovému obchodu by bylo možné jim tyhle objednávky výrazně usnadňovat,“ dodává k budoucí spolupráci Jan Fuksa, správce Informačního systému K2.
prosinec - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
23.1. | Odborný webinář Zabezpečení digitální identity zaměstnanců... |
24.1. | CyberEdu NIS2 Academy - druhý běh |
31.3. | HANNOVER MESSE 2025 |
Formulář pro přidání akce
9.4. | Digital Trust |