- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (47)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Umělá inteligence radikálně zrychluje tvorbu cenových nabídek
Tvorba cenových nabídek je u některých typů zakázkové výroby komplikovaným a časově náročným procesem. Přitom do značné míry rozhoduje o spokojenosti zákazníků a ziskovosti firmy. Digitalizace a využití pokročilých technologií umělé inteligence dokáže i tento proces výrazně zrychlit. Příkladem je společnost THIMM, český výrobce obalů z vlnité lepenky, která se ve spolupráci s firmou Gauss Algorithmic pustila do digitalizace tvorby cenových nabídek. Co dříve zabralo několik dní a vyžadovalo zapojení tří různých oddělení, nyní trvá jen několik sekund a s vysokou přesnosti.


„V obalovém průmyslu je klíčové reagovat rychle na poptávku zákazníků a současně udržovat vysokou přesnost a flexibilitu. Naši zákazníci očekávají, že své nabídky dostanou obratem, bez zbytečného zdržování. Díky implementaci AI modelu jsme schopni výrazně zkrátit celý proces tvorby cenových nabídek, což přináší zásadní zvýšení efektivity a rychlosti. Celý proces nyní trvá pouhých 5 sekund, přičemž přesnost modelu dosahuje 96 %,“ vysvětluje Martin Hejl, jednatel společnosti THIMM.
Martin Hejl
O poptávku v THIMMu nouzi nemají, ovšem problémem byla donedávna délka zpracování personalizovaných cenových nabídek klientům. Celý proces byl zdlouhavý a zahrnoval analýzu požadavků zákazníka, propojení s výrobním oddělením a kalkulaci nákladů na materiály a také dopravu. Byla tak zapotřebí koordinace mezi třemi odděleními, což často vedlo k několikadennímu zpoždění, zvyšovalo administrativní zátěž a potenciál pro míru chybovosti. Vytvořit cenovou nabídku tak společnosti trvalo několik dní. Podobně proces tvorby cenových nabídek probíhá v mnoha výrobních firmách.
Ve spolupráci s firmou Gauss Algorithmic se proto THIMM rozhodl pro digitalizaci procesu a využití technologií umělé inteligence, které dokážou automaticky zpracovat klíčová data, vyhodnotit parametry a navrhnout optimální cenovou nabídku během několika sekund. Systém totiž využívá strojové učení k analýze velkého množství dat a při tvorbě nabídky zohledňuje historická data, aktuální ceny materiálů, výrobní kapacity a specifické požadavky zákazníků. Díky tomu je nejen rychlejší, ale také přesnější než ručně zpracovávané nabídky. Výsledkem není jen úspora času a zdrojů, ale především schopnost rychle a přesně reagovat na potřeby zákazníků, což firmě dává výrazný konkurenční náskok.
Pro takto úspěšné využití umělé inteligence ovšem bylo zapotřebí detailní pochopení daného procesu a pečlivá analýza dat.
Proces tvorby cenových nabídek není první aplikací umělé inteligence ve firmě TRIMM. Umělou inteligenci firma využívá i přímo ve výrobě a některé stroje díky tomu fungují prakticky zcela autonomně. Do budoucna plánuje společnost rozšířit využití AI i do dalších procesů, například pro optimalizaci logistiky nebo predikci poptávky.
Foto: archiv THIMM


![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
23.4. | ICT snídaně: Inovace v oblasti správy dokumentů a firemních... |
29.9. | The Massive IoT Conference |