Internetové
hračkářství Mamut
funguje už třetím rokem. Od té doby se situace ve světě (myšleno tady
především v tom internetovém) sice změnila a například v USA internetové
obchodování prožívá recesi. Přesto odborníci považují i nadále internet
za velmi perspektivní k obchodování. Podívejme se tedy spolu, jak se
daří hračkám na českém webu. O úspěšnosti projektu Mamut.cz nejlépe
svědčí uváděné finanční výsledky. V prvém roce existence (1999) byl
obrat hračkářství MAMUT milion korun a v roce loňském zaznamenali
padesátiprocentní nárůst. Podle posledních informací i letos vzestupný
trend pokračuje. Vysvětlení rostoucího zájmu je prosté. V dnešní
uspěchané době si začínáme cenit volného času. Času, který můžeme
věnovat svému soukromí, rodině dětem. Proč tedy utrácet cenný volný čas
v "kamenném" obchodě, běhat od regálu k regálu, stát fronty, když chcete
udělat radost svým ratolestem?
Radost jim uděláte svou přítomností a nakoupit dárky můžete třeba ze své
kanceláře. Dnes nikdo nemá problém dostat se na internet. Každý může bez
velkých problémů ve volné chvilce během práce surfovat na internetu a
nepracujete-li s internetem, pak můžete nákup strávit u kávy v klidu
internetové kavárny.
Vše je v elektronickém obchodě Mamut.cz přehledně srovnáno (podle
značky, druhu hračky) a díky krátkému úvodnímu dotazníku se lze bez
potíží dostat do skupiny hraček, řazených ať už z hlediska věku, či
zájmu ratolesti, pro kterou je dárek určen. Tedy předností je
jednoznačně rychlost a klid při výběru. Nebo si projdete kompletně celý
katalog. Záleží jen na vás.
Celý web je po grafické stránce nápaditě a příjemně zpracován, rovněž
jeho struktura a členění je logické a pro uživatele velmi přehledné.
Uživatelům je trvale k dispozici nápověda a průvodce personifikovaný do
postavy pračlověka Huga, který s vámi vede dialog. Navíc web obsahuje
jednu vlastnost, kterou jsem u jiných e-shopů postrádal - je jím humor.
Jsme přece ve světě hraček, ne?
|
Nakupovat může každý, kdo odhalí svou totožnost přes registrační
formulář (jméno, bydliště a e-mail). Objednané hračky lze platit buď
prostřednictvím internetového bankovnictví (pomocí Expandia Banky a I
like Q), nebo prostě na dobírku. Provozovatel elektronického obchodu se
zaručuje objednané zboží do 7 dnů po přijetí objednávky vyexpedovat. A
do dalších dvou dnů už by hračky měly být u vás, neboť
Mamut
posílá všechny zásilky jako obchodní balíky, jež se Česká pošta zavazuje
doručit až k vám právě do dvou dnů (v rámci České republiky samozřejmě).
A mluvíme-li o penězích, nespornou výhodou internetového nákupu je
většinou i úspora peněz. Odpadají totiž náklady kamenných obchodů, kdy
je třeba do ceny zboží promítnout třeba platy prodavačů, skladové
prostory apod.
I u tohoto elektronického hračkářství bych však vytkl nemožnost si
zobrazit obrázek výrobku ve vyšším rozlišení, resp. na větší ploše.
Taktéž se postrádají rozšiřující informace o výrobcích. Na druhou stranu
se lze ihned přes webový formulář zeptat, co vás zajímá a nechybí
sdělení, pro jakou věkovou skupinu je konkrétní hračka určena (hračka
plyšáka je určena většinou od 3 do 99 let).
V části "O nás" se dozvíte veškeré informace o společnosti Mammoth,
včetně adresy kamenné provozovny, sídla firmy, a IČO a DIČ.
Světem plyšáků, skládaček pro děti a výbavou pro školy se procházel a
zprávu o tom podal Pavel Boucník. |