Recenze

[ Registrace ] [ Starší čísla ] [ Odhlášení ] [ Ceník inzerce ]    [ SystemOnLine ] [ IT CAD ] [ Golf ]

Internetové hračkářství MAMUT

Internetové hračkářství Mamut funguje už třetím rokem. Od té doby se situace ve světě (myšleno tady především v tom internetovém) sice změnila a například v USA internetové obchodování prožívá recesi. Přesto odborníci považují i nadále internet za velmi perspektivní k obchodování. Podívejme se tedy spolu, jak se daří hračkám na českém webu. O úspěšnosti projektu Mamut.cz nejlépe svědčí uváděné finanční výsledky. V prvém roce existence (1999) byl obrat hračkářství MAMUT milion korun a v roce loňském zaznamenali padesátiprocentní nárůst. Podle posledních informací i letos vzestupný trend pokračuje. Vysvětlení rostoucího zájmu je prosté. V dnešní uspěchané době si začínáme cenit volného času. Času, který můžeme věnovat svému soukromí, rodině dětem. Proč tedy utrácet cenný volný čas v "kamenném" obchodě, běhat od regálu k regálu, stát fronty, když chcete udělat radost svým ratolestem?

Radost jim uděláte svou přítomností a nakoupit dárky můžete třeba ze své kanceláře. Dnes nikdo nemá problém dostat se na internet. Každý může bez velkých problémů ve volné chvilce během práce surfovat na internetu a nepracujete-li s internetem, pak můžete nákup strávit u kávy v klidu internetové kavárny.

Vše je v elektronickém obchodě Mamut.cz přehledně srovnáno (podle značky, druhu hračky) a díky krátkému úvodnímu dotazníku se lze bez potíží dostat do skupiny hraček, řazených ať už z hlediska věku, či zájmu ratolesti, pro kterou je dárek určen. Tedy předností je jednoznačně rychlost a klid při výběru. Nebo si projdete kompletně celý katalog. Záleží jen na vás.
Celý web je po grafické stránce nápaditě a příjemně zpracován, rovněž jeho struktura a členění je logické a pro uživatele velmi přehledné. Uživatelům je trvale k dispozici nápověda a průvodce personifikovaný do postavy pračlověka Huga, který s vámi vede dialog. Navíc web obsahuje jednu vlastnost, kterou jsem u jiných e-shopů postrádal - je jím humor. Jsme přece ve světě hraček, ne?
 

 
Nakupovat může každý, kdo odhalí svou totožnost přes registrační formulář (jméno, bydliště a e-mail). Objednané hračky lze platit buď prostřednictvím internetového bankovnictví (pomocí Expandia Banky a I like Q), nebo prostě na dobírku. Provozovatel elektronického obchodu se zaručuje objednané zboží do 7 dnů po přijetí objednávky vyexpedovat. A do dalších dvou dnů už by hračky měly být u vás, neboť Mamut posílá všechny zásilky jako obchodní balíky, jež se Česká pošta zavazuje doručit až k vám právě do dvou dnů (v rámci České republiky samozřejmě).

A mluvíme-li o penězích, nespornou výhodou internetového nákupu je většinou i úspora peněz. Odpadají totiž náklady kamenných obchodů, kdy je třeba do ceny zboží promítnout třeba platy prodavačů, skladové prostory apod.

I u tohoto elektronického hračkářství bych však vytkl nemožnost si zobrazit obrázek výrobku ve vyšším rozlišení, resp. na větší ploše. Taktéž se postrádají rozšiřující informace o výrobcích. Na druhou stranu se lze ihned přes webový formulář zeptat, co vás zajímá a nechybí sdělení, pro jakou věkovou skupinu je konkrétní hračka určena (hračka plyšáka je určena většinou od 3 do 99 let).

V části "O nás" se dozvíte veškeré informace o společnosti Mammoth, včetně adresy kamenné provozovny, sídla firmy, a IČO a DIČ.

Světem plyšáků, skládaček pro děti a výbavou pro školy se procházel a zprávu o tom podal Pavel Boucník.


Týdeník IT News zasílá redakce edice IT Business  *  Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00  *  Tel.: 05/45 22 27 79, Fax.: 05/45 22 24 99
Týdeník IT News je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám IT News zasílali, kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu týdeníku zasílejte na adresu odpovědného redaktora Ing. Pavla Boucníka [
boucnik@ccb.cz]


TOPlist