- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Jak na zadávání veřejných zakázek
na nových e-tržištích
Od začátku července 2012 vypisují státní orgány povinně veřejné zakázky na nových e-tržištích. Nový systém by měl celý proces zadávání veřejných zakázek urychlit a zefektivnit. Jak zadávat veřejné zakázky na e-tržištích nové generace a co tržiště zadavatelům nabízí, lze shrnout v několika krátkých bodech. Povinnost vypisovat zakázky malého rozsahu na vybrané standardizované komodity nad 50 000 Kč na nových e-tržištích mají ústřední orgány státní správy a jim podřízené organizace. Služeb elektronických tržišť však mohou dobrovolně využít i ostatní subjekty veřejné správy, jako jsou například územní samosprávné celky. V budoucnu bude využívání nového systému s nejvyšší pravděpodobností povinné i pro ně. Využívání nových tržišť je navíc finančně výhodné, na rozdíl od starého systému ho totiž hradí Ministerstvo pro místní rozvoj ČR a nikoliv samotní uživatelé.
K registraci je nutný elektronický podpis
Na začátku celého procesu stojí vyplnění registračního formuláře. „E-tržiště podporuje vyplňování údajů prostřednictvím informačního systému ARES,“ uvedl David Horký, ředitel e-tržiště Gemin.cz, které jako první získalo koncesi od Ministerstva pro místní rozvoj ČR. Pokud je zadavatel veden v tomto systému, může si automaticky vygenerovat data do formuláře a nemusí všechny kolonky vyplňovat jednotlivě. Pro registraci a další užívání e-tržiště je nutné mít zřízený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu vydaným akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb. Pokud zadavatel tento podpis nevlastní, měl by si ho ještě před registrací zajistit.
Proces vypisování a vyhodnocení zakázek
Pro samotné zadání veřejné zakázky do e-tržiště je opět nutné vyplnit jednoduchý formulář, který obsahuje důležité údaje, jako je lhůta pro podávání nabídek, předpokládaná hodnota nabídky, či druh zadávacího řízení. Zadávací řízení má 8 druhů, mezi něž patří otevřená a uzavřená výzva, minitendr či zjednodušené podlimitní řízení. Vyhodnocení nabídek probíhá na základě předem stanovených kritérií. Základním hodnotícím kritériem je nejnižší cena, výsledné pořadí pak mohou ovlivnit i další dílčí kritéria.
E-aukce zdarma pro všechny zadavatele
Elektronická tržiště také umožňují bezplatné vypisování e-aukcí, což znamená velkou úsporu nákladů pro ty zadavatele, kteří si až dosud museli pořizovat vlastní aukční systémy. E-aukce začíná otevřením virtuálního prostoru aukční síně, zahájením aukčního kola pak dodavatelé mohou začít podávat své nabídky. Během průběhu aukce má dodavatel možnost aukci prodloužit, přerušit či úplně zrušit. V odůvodněných případech může také některé dodavatele z účasti na aukci vyloučit. Aukčních kol může být hned několik, k uzavření aukční síně dochází po přiřazení výsledků z posledního kola k odpovídajícímu zadávacímu řízení.
Možnost využití uživatelské podpory
Pro ty, kteří si s novým systémem nevědí rady a nevyznají se v aktuální legislativě, nabízí nová e-tržiště několik možností, jak získat všechny potřebné informace. Využít mohou hromadných školení, či individuálního zaškolení šitého přímo na míru. Se svými dotazy se také mohou obrátit na centrum klientské podpory, a to jak telefonicky, tak prostřednictvím e-mailu. Mnoho důležitých informací naleznou také na webových stránkách samotných elektronických tržišť.
Aditivní služby jsou za příplatek
Jak již bylo řečeno, základní služby nových e-tržišť hradí Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, za využívání nadstandardních aditivních služeb si však zadavatelé připlatí. Seznam aditivních služeb se u jednotlivých e-tržišť liší, k nejběžnějším patří realizace školení, napojení na spisovou službu a možnost vypisovat veřejné zakázky v hodnotě do 5 000 Kč. K aditivním službám e-tržiště Gemin.cz se řadí například možnost vytvoření číselníku komodit, ale také import již hotového číselníku z ekonomického informačního systému samotné instituce. S číselníkem pak mohou zadavatelé pracovat při definici předmětu veřejné zakázky.
Formulář pro přidání akce
13.2. | Webinář: Objevte Odoo: Nejmodernější cloudový systém... |
20.2. | Co jsou to ty DMSka |
10.4. | Konference ALVAO Inspiration Day 2025 |