- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Učení přináší průlom
Hlasové vychystávání v logistickém centru společnosti Globus
V logistickém centru společnosti Globus v Jirnech pracuje přibližně 60 skladníků pěti národností s hlasovou technologií Vocollect. Kvalita i produktivita se díky tomu zvýšily o 30, respektive o 70 %.
V České republice společnost Globus provozuje 15 hypermarketů a 3 obchody typu hobby market.
Bezproblémová změna
Stačilo málo a hlasové vychystávání ve společnosti Globus by málem nebylo úspěšné. Předchozím řešením byl systém s univerzálním hlasovým profilem a i po 2 letech testování nefungoval zcela spolehlivě. Většina skladníků proto stále pracovala s papírovými podklady místo moderní hlasové technologie. Změnu přinesl rok 2007, kdy Globus přešel na hlasovou technologii Vocollect od společnosti Honeywell. „Přeměna proběhla bez problémů. Od té doby naši skladníci pracují bez papírů a mají volné ruce i oči, a tím se mohou plně soustředit na svou práci" informuje vedoucí skladu pro suchý sortiment.
Místo seznamu položek nebo ručního skeneru jsou skladníci vybaveni náhlavní sadou a terminálem. Tento hlasový přístroj získává příkazy prostřednictvím bezdrátové sítě, převede je na hlasové povely a přenáší do náhlavní sady. K pozitivním efektům patří především zvýšení produktivity o cca 70 %. „Výkon se zvýšil ze 130 na průměrně 220 kartonů za hodinu,” potvrzuje vedoucí skladu.
Odpovědi v mateřském jazyce
O těchto skutečnostech se nechal přesvědčit i poskytovatel služeb MD Logistik, který spolupracuje a vychystává mražené zboží pro logistické centrum v Jirnech. Klíč k úspěchu spočíval v individuálních jazykových profilech, které je možné díky technologii Vocollect vytvořit za několik minut. Přitom, se zohledňuje výslovnost, přízvuk a dialekt pracovníků, takže hlasový systém se dokonale přizpůsobí. „U nás pochází téměř každý skladník ze zahraničí např. z Bulharska," vysvětluje vedoucí skladu. Tato technologie je velice flexibilní, každý pracovník může v případě potřeby komunikovat s počítačem v rodném jazyce.
Globus logistické centrum Jirny.
Žádné odchylky
Kromě toho, prudce vzrostla i kvalita. V Jirnech se každý měsíc zkontroluje 80 000 vyskladněných balení, přičemž na každého pracovníka připadá minimálně 300 krabic. Výsledkem je velmi nízká chybovost. „Místo původních 0,2 % jsme nyní na 0,014 %,“ říká ředitel logistiky Ondřej Zíka. Tento skok byl způsoben několika příčinami a to, že skladníci dostávají prostřednictvím náhlavní sady jednoznačné instrukce a zadaný proces nepřipouští žádné odchylky. „Struktura je přesně dána,“ dodává vedoucí skladu pro suchý sortiment. V rámci této struktury musí pracovník nejprve přečíst dvě poslední čísla čárového kódu kartonu, čímž kontrola zajistí, že je u správného regálu.
Nepostradatelný systém řízení
Kontrola kvality je důkazem vysoké spolehlivosti. Pracovníci s nulovou chybovostí dostávají na konci měsíce speciální odměnu. Nejnovější verze konzole se stala nepostradatelným systémem řízení. Program nyní například kdykoli ukáže předpokládanou životnost všech akumulátorů, které je tak možné včas vyměnit.
Zlepšená identifikace jazyka
Další upgrade hlasového řešení proběhl v roce 2015. Po 7 letech intenzivního používání ve dvousměnném provozu, projevilo 5 z celkových 30 terminálů první znaky únavy. Tehdy se společnost rozhodla pro novější model A700 s bluetooth komunikací s náhlavní soupravou. Systémový integrátor KODYS, s.r.o., nejdříve poskytl přístroje na 2 týdny pro testovací provoz.
„Naši pracovníci jsou z A700 nadšeni,“ potvrzuje ředitel logistiky Ondřej Zíka. Bezdrátové spojení s náhlavní sadou SRX2 zajišťuje větší volnost pohybu a lepší rozpoznávání hlasu. „Pokrok je cítit obzvláště u zahraničních pracovníků s velmi výrazným přízvukem,“ dodává. V budoucnu by to mohlo zjednodušit i proces zaučování. Není tedy divu, že společnost chce nahradit i zbývající terminály modelem A700, a od roku 2016 se v logistickém centru v Jirnech pracuje s hlasovou technologií i v oblasti čerstvého zboží.
prosinec - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
23.1. | Odborný webinář Zabezpečení digitální identity zaměstnanců... |
24.1. | CyberEdu NIS2 Academy - druhý běh |
31.3. | HANNOVER MESSE 2025 |
Formulář pro přidání akce
9.4. | Digital Trust |