- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (65)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Online tržiště merXu pro B2B obchodování úspěšně roste
Tisícovky zákazníků, statisíce produktů a během pár měsíců další expanze
Online obchodní platforma merXu pro B2B obchodování má za sebou prvních několik měsíců fungování.
Vznikla v reakci na trendy a potřeby daného trhu a výrobcům, distributorům a velkoobchodníkům nabízí
možnost začít okamžitě obchodovat v mezinárodním měřítku, konkrétně v rámci střední Evropy a Pobaltí.
Aktuálně je na merXu zaregistrováno přes 3 000 firem z Česka, Slovenska, Polska, Litvy a Estonska a lze zde najít více než 700 000 produktů. Nejvíce se prodává například stavební materiál, nářadí, ale i solární panely nebo covidové testy. Letos v létě plánuje projekt další expanzi do Německa, Rumunska či Maďarska.
Nabídnout velkoobchodům a firmám s nespotřebním zbožím možnost začít okamžitě obchodovat online bez nutnosti investic do vlastního e-shopu i získat nové zákazníky v celém regionu střední Evropy a Pobaltí a také zjednodušit každodenní práci obchodníků. To jsou některé z hlavních cílů B2B online obchodní platformy merXu, kterou na konci roku 2020 spustil zkušený tým specialistů na elektronický obchod v čele s Przemysławem Budkowskim, dřívějším CEO skupiny Allegro, a Václavem Liškou, zakladatelem největšího českého online tržiště Aukro. Platforma je dostupná na webových stránkách www.merxu.com a její použití je v současné době zcela zdarma, jak pro registraci, tak provádění transakcí. O tom, jak si projekt aktuálně vede, jsme vyzpovídali Václava Lišku, country manažera společnosti merXu pro Českou a Slovenskou republiku.
Můžete shrnout, pro koho přesně
je platforma určena a jaké zboží
na ní lze obchodovat
Platforma merXu je navržena výhradně pro společnosti, a to jak malé a střední podniky, tak i velké
subjekty. V současnosti umožňuje obchodování
s nespotřebním zbožím z kategorií, jako jsou chemikálie, stavebnictví, elektrotechnika, instalace,
průmyslové výrobky, zdraví a bezpečnost při práci
či nástroje pro profesionály. Proto je primárně
zaměřena na výrobce, velkoobchodníky a distributory zboží v těchto kategoriích, ale i obecné
dodavatele a subdodavatele ve stavebnictví, developery, instalační společnosti a další.
Projekt má za sebou prvních
několik měsíců fungování. Jak si
stojí?
V tuto chvíli je na merXu zaregistrováno už
více než 3 000 firem z České republiky, ze
Slovenska, Polska, Litvy a Estonska. Letos v létě
pak chystáme expanzi do Německa, Rumunska
či Maďarska. Co se portfolia týče, aktuálně lze
na merXu najít přes 700 000 produktů.
Které produktové kategorie jdou
nejvíce na odbyt?
Momentálně se na merXu nejčastěji obchoduje s nářadím a stavebním materiálem, solárními panely a skleníky. Vzhledem
k přetrvávající pandemické situaci se hojně
prodávají i testy na covid a ochranné pomůcky. Též mohu prozradit, že více než polovina
transakcí je přeshraničních, takže se nám po-
dařil jeden z cílů – propojit B2B obchodníky
v mezinárodní rovině.
Jaké výhody obchodníkům
merXu přináší? Proč by měli
využívat právě vaši platformu?
Především bych zdůraznil, že prodávat přes
merXu je velice snadné. Podporujeme všechny
známé formáty (CSV, XML, XLS, Heuréka feed)
a nabízíme i připojení přes API rozhraní. Platforma zároveň zajišťuje automatický překlad
produktů do všech jazyků. Prodejci mohou
na merXu přidávat katalogy produktů, takže
produkty lze vyhledávat nejen podle jména,
ale také podle EAN či konkrétních parametrů.
Výrobky je možné nakoupit ve velkoobchodním i maloobchodním množství a také přes
hromadné transakce nebo prostřednictvím
poptávky, což ocení zvláště společnosti ze
stavebního průmyslu, které potřebují nakupovat výrobky z různých kategorií současně a ve
velkém množství.
Také podporujeme budování dlouhodobých vztahů mezi uživateli platformy, tedy prodávajícími a jejich zákazníky. Přes merXu je
možné dojednávat cenu, podmínky transakce
i detaily zakázky. Veškerá komunikace se automaticky překládá do jazyků komunikujících
stran, takže pomáháme prolomit i případnou
jazykovou bariéru.
Formulář pro přidání akce
26.3. | ICT snídaně: Efektivní procesování faktur |
10.4. | Konference ALVAO Inspiration Day 2025 |