- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Dr. Max zvládá dva miliony objednávek ročně díky nasazení WMS od Kodysu
Česká Lékárna holding je provozovatelem sítě lékáren Dr. Max, která využívá vlastního skladového zázemí v Brně-Heršpicích o rozloze 2 400 m2, odkud se denně expedují desetitisíce zásilek. Se 460 pobočkami představují lékárny Dr. Max více než 15 % všech veřejných lékáren v ČR.
Společně se stěhováním e-shopového skladu do nových prostor a z důvodu velkého počtu očekávaných objednávek vznikl požadavek na zavedení výkonného skladového systému. Sortiment e-shopu obsahuje přes 12 000 položek, které není možné spravovat ručně a efektivně distribuovat.
„Vzhledem k tomu, že náš lékárenský software není primárně určený k řízení skladu a logistiky, zvolili jsme si cestu samostatného systému pro řízení skladu od společnosti Kodys,“ vysvětluje situaci před zavedením skladového systému Aleš Blaženka, projektový manažer pro WMS, Dr. Max.
„Dr. Max očekával razantní zvýšení počtu objednávek v řádech desítek procent, které by nebylo možné bez systému řízení skladu zvládnout,“ dodává Ondřej Sklenička, obchodní konzultant společnosti Kodys.
Cíle projektu
Cíle projektu popisuje Aleš Blaženka: „Naším očekáváním a cílem bylo podporovat postavení našeho e-shopu drmax.cz na pozici tržní jedničky. Proto jsme potřebovali mít velmi dobrý systém, který by efektivně a kvalitně uměl připravit objednávky pro naše klienty online formou nebo pro vyzvednutí v našich lékárnách.“
Implementace řešení
Skladový systém se podařilo nasadit a odladit ve spolupráci s dodavatelem za necelé tři měsíce. „Přestože jsme systém zaváděli bez předchozí zkušenosti, tak jeho nasazení bylo v jistém pohledu jednodušší. Nemusela se tvořit převodní analýza. Samotné nasazení a spuštění systému do plného provozu trvalo 2–3 měsíce. V průběhu implementace se vyskytly drobné nedostatky. Jednalo se o problémy v úvodní inventarizaci zboží do WMS, což jsme velmi rychle vyřešili. Druhý problém souvisel s expedičním systémem K.Shipping, který v původní podobě zcela nevyhovoval našim potřebám. Ve spolupráci s Kodysem jsme ho přepracovali dle našich požadavků,“ uvedl Aleš Blaženka.
Dr. Max měl v průběhu specifické požadavky na funkčnost systému, kterým Kodys vyšel vstříc. „Po určitém čase používání systému vyvstala potřeba přesnějšího kontrolního mechanismu před balením zakázek, aby se omezily chyby ve vychystávání. K tomu nám slouží zásuvný modul K.Inspektor vyvíjený přímo Kodysem,“ upřesnil Aleš Blaženka.
Přínosy řešení
Na začátku e-shop vykazoval přibližně stovky objednávek denně. Očekávaný nárůst objednávek se z roku na rok zvyšoval o 50 % a dnes si Dr. Max díky WMS hravě poradí až s 20 000 objednávek denně.
Sklad umožňuje zkrátit vyřízení objednávek z řádu dní na hodiny a slučuje v sobě funkce základny pro klasickou distribuci i e-shop. „Systém je poměrně snadno ovladatelný a intuitivní. Umožňuje nám efektivně řídit skladové procesy a také produktivitu práce,“ zmiňuje Aleš Blaženka.
„Když uvážíme celkovou rozlohu skladu, která činí nějakých 2 000 m2, tak v tomto ohledu je naprosto unikátní zvládnout ve špičce odbavit až 20 tisíc objednávek během jednoho dne,“ dodává Ondřej Sklenička.
Výsledek
V roce 2018 poprvé e-shop překročil počet objednávek 1 milion a v roce 2020 to byl už víc než dvojnásobek. Navíc v roce 2018 byl naplno spuštěn rezervační systém, který při osobním odběru v lékárně zkracuje dobu od objednání položky do jejího vychystání na minuty.
Formulář pro přidání akce
13.2. | Webinář: Objevte Odoo: Nejmodernější cloudový systém... |
20.2. | Co jsou to ty DMSka |
10.4. | Konference ALVAO Inspiration Day 2025 |