facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Nová generace Informačního systému K2

zvládá práci s řízeným skladem

-PR-
Vstupní obrazovka nové generace Informačního systému K2Společnost K2 atmitec v říjnu uvolnila novou generaci svého ERP řešení - Informačního systému K2. Pojmenovala ji K2 point a mezi nejzajímavější novinky patří řízený sklad, predikce skladových zásob a aplikační statistiky.

Každý rok nová verze

V K2 atmitec si moc dobře uvědomujeme, jak důležité je neusínat na vavřínech. Právě proto Informační systém K2 neustále rozvíjíme a každý rok umožňujeme našim klientům v nové verzi integrovat do jediné aplikace další a další nové funkce a procesy. Vše v rámci měsíčního udržovacího poplatku.

„Snažíme se držet v imaginárním pelotonu vývojářů informačních systémů na úplné špičce. Toho si všímají i naši zákazníci. Někteří nám říkají, že jdeme dopředu až moc rychle. Že někdy nestačí ani zareagovat na novinky předcházející a už je tady po roce zase nový produkt," říká ředitel vývoje a systémové integrace v K2 Petr Schaffartzik.

A Schaffartzik dále dodává: "My takhle ale fungovat musíme. Kromě toho, že inovace je v samotné povaze K2 i lidí, kteří u nás pracují, tak také náš informační systém běží u mnoha firem, jež jsou samy lídry ve svých odvětvích. A hlavně pro takové tady chceme být, právě kvůli takových firem se tak ženeme dopředu.“

Každý nový Informační systém K2 vždy stojí na čtyřech hlavních pilířích. Jsou jimi funkce úplně nové, úpravy funkcí stávajících, technologické změny v jádru a posun v oblasti uživatelského prostředí.

WMS aneb řízený sklad v informačním systému

Firmy s vlastními sklady čím dál tím více zjišťují, jak velké úspory energie, času a peněz mohou najít právě v efektivní logistice uvnitř skladů. Možností chytrého skladu je přitom celá řada a pro každou firmu znamená WMS něco trochu jiného.

Společný jmenovatel se ale dá najít v samotných základech, které předpokládají vytváření skladových zón podle potřeb konkrétních firem. Zpravidla jde například o zóny vychystávacího skladu, paletového skladu, zóny zboží ke kontrole, k výdeji, k zabalení a podobně.

Veškeré pohyby zboží ve skladu jsou pak automatizovány podle operací vytvořených v informačním systému. O nutnosti pohybu zboží je zároveň informován konkrétní zaměstnanec, kterému se operace přidá do seznamu jeho úkolů. Chytrý sklad navíc už dopředu umí vyhodnotit, zda k manipulaci s daným zbožím bude potřebovat paletový vozík, plošinový vozík či jiné manipulační zařízení.

Tyto a další obecné funkce řízeného skladu jsou nyní dostupné přímo v Informačním systému K2. Firmy, které ale takto pokročilé funkce dnes řeší, potřebují hlavně integrovat své vlastní procesy. Systém je na to připraven a stejně jako u jakékoli jiné funkčnosti Informačního systému K2 je možné veškeré úpravy dořešit na míru. Buď s pomocí konzultantů či vlastními silami ve skriptovacím jazyku, bez zásahu ze strany dodavatele.

Předvídání budoucích skladových zásob

„Jeden náš zákazník nám nedávno vysvětlil, jak bývalé vedení jejich firmy vyřešilo před několika lety problém s ležáky. Aby se management ležáků za několik miliónů zbavil, prohlásil, že ležákem je nyní místo zboží staršího šesti měsíců zboží starší dvanácti měsíců. A problém byl vyřešen,“ vzpomíná obchodní ředitel K2 atmitec Pavel Motan.

Problém s ležáky však trápí mnoho firem a ne každý je chce řešit takto kreativně. Právě proto jsme ve spolupráci s Národním počítačovým centrem IT4innovations při Vysoké škole báňské přišli s prediktivními modely pro sklady.

Informační systém K2 vám od generace K2 point na základě dat z předcházejících měsíců a let vyhodnotí potřebné skladové zásoby pro jednotlivého zboží v budoucnosti. Záleží přitom čistě na konkrétní firmě, s jakým stupněm jistoty odbavení všech objednávek chce pracovat. Nástroj má mnoho různých možností nastavení, včetně výběru hned několika vyhodnocovacích modelů.

Informační systém K2 sice stoprocentně ještě předvídat budoucnost neumí, ale na základě dostupných statistických metod je při správném nastavení schopen ležáky minimalizovat a ušetřit tak firmám miliony korun ročně.


Informační systém K2 na základě dat z předcházejících měsíců a let vyhodnotí potřebné skladové zásoby v budoucnosti
Informační systém K2 na základě dat z předcházejících měsíců a let vyhodnotí potřebné skladové zásoby v budoucnosti

Aplikační statistiky pro lepší používání systému

Představte si individuální informační systém jako město vybudované speciálně pro konkrétního zákazníka. Každé město je sice vybudováno na podobných základech, ale budovy (resp. funkce) se v každé firmě mohou lišit. A to, jak uživatelé informační systém využívají, by se pak dalo přirovnat k používání cest v tomto městě.

"Při návrhu informačního systému stavíme cesty k budovám tak, aby byly co nejjednodušší a nejpohodlnější. Mnohdy se ale stane, že někteří uživatelé, a to zejména ti, kteří do firmy nastoupí až později, je postupem času přestanou používat a najdou si cesty jiné. Častěji to jsou cesty delší a komplikovanější, ale někdy se uživatelům může naopak podařit najít i zkratky,“ říká manažer kvality Zdeněk Novotný.

Neefektivní používání funkcí přitom může vést ke zbytečným prostojům a komplikacím. Právě proto jsme do Informačního systému K2 zavedli aplikační statistiky. Náš systém nyní dokáže sbírat statistická data o svém využívání. Díky nim dokážeme odhalit, jak efektivně je systém v jednotlivých firmách používán, a navrhnout případné změny či třeba jen jednoduché proškolení nových zaměstnanců.

Využití těchto statistických dat je ale daleko širší. Může je například použít samotná firma pro interní zjištění stavu používání informačního systému. Také podle nich můžeme plánovat vývoj nových verzí my v K2 atmitec, protože budeme vědět, jaké funkce naši zákazníci opravdu používají.

Nejde přitom o zasílání žádných konkrétních dat. Naopak, jde pouze o anonymní statistické přehledy - časy využití jednotlivých funkcí a podobně. Firmy navíc vše, co do K2 atmitec posílají, vidí a mohou se kdykoli rozhodnout aplikační statistiky vypnout.

Internetový prodej v reálném čase

V minulých letech jsme našim zákazníkům představili možnost, jak pomocí Informačního systému K2 vyřešit svůj B2C i B2B internetový prodej. Důvodem, proč se tak rychle stal tolik oblíbeným, je zejména jeho propojení s informačním systémem v reálném čase. Díky tomu veškeré informace najdete jak na e-shopu, tak automaticky také v e-shopu. Nově přidané zboží, upravené skladové dostupnosti nebo vytvoření objednávky – to vše je v reálném čase synchronizováno.

"Zároveň naši zákazníci nemusí udržovat žádnou druhotnou databázi. Z jednotlivých a už existujících karet produktů se jednoduše vytváří zboží na e-shopu. Když k tomu přidáme možnost vytvoření nového e-shopu v řádu několika hodin či maximálně dnů, jde o jedno z nejrychlejších možných řešení pro otevření nového prodejního kanálu na trhu," říká Tomáš Szkandera, manažer vývoje Informačního systému K2.

Také v internetovém prodeji požadují naši zákazníci individuální úpravy, a to jak v designu, tak přímo v samotném chování obchodu. Právě úpravy v chování skoro vždy přidáváme také do standardní verze. Naše řešení tak v průběhu času získává nové a nové funkce, které automaticky získávají všichni uživatelé zcela zdarma.

V uplynulém roce to byla například možnost vytváření několika různých obchodů. To využijí zejména firmy, které potřebují více B2B portálů pro své jednotlivé partnery. Vyřešili jsme také on-line platby pomocí karet a vytvořili hlavní kartu zboží, pod kterou lze nyní přiřadit neomezený počet modifikací. Nově umíme i zobrazení dostupností na různých pobočkách nebo individuální vypisování různých informací pro přihlášené uživatele.

Analytické nástroje Informačního systému K2 je možné používat i na webu či mobilních zařízeních
Analytické nástroje Informačního systému K2 je možné používat i na webu či mobilních zařízeních

Přepracovaný nákup a prodej

Velké změny jsme v nákupu a prodeji provedli minulý rok, kdy došlo ke kompletnímu přepracování zdrojového kódu. V generaci K2 point je tohle chování ještě více optimalizováno a výpočty probíhají rychleji než kdykoli předtím. V našich testech jsme porovnávali rychlost průběhu jednotlivých funkcí v současné a předcházející verzi, a to na shodném datovém vzorku. A například výběr zakázek podle stavu prodeje trval nyní 0,2 sekundy oproti 1,3 sekundám ve verzi předcházející. Daleko větší rozdíl byl však u výběru podle stavu podřízených dokladů na položkách, kdy zatímco v původní verzi si zákazník počkal okolo 100 sekund, verze K2 point zvládne shodnou operaci za 1,7 sekund.

Přehledná data na pár kliků

Analytické nástroje v Informačním systému K2 zvládají více než jen tvorbu standardních manažerských reportů. Veškerá reportovaná data jsou totiž v Informačním systému K2 v on-linu dohledatelná a pomocí několika málo kliknutí je možné se dostat na jejich jednotlivé detaily.

Přestavte si například report svých obchodníků. Pomocí souhrnné hodnoty lze ihned zobrazit celkovou hodnotu jejich obchodů, například za poslední měsíc. Klikem se však můžeme zanořit na jednotlivé pobočky, či ještě hlouběji na konkrétního obchodníka a seznam jeho prodejů. A je možné jít dokonce až na samotný detail zboží, které bylo například prodáno v jedné z jeho objednávek.

Takto vyhodnocovat je možné v podstatě jakákoli data z Informačního systému K2. A nejen z něj, ale i ze zdrojů, jako jsou například excelovské tabulky, xml soubory či externí webové služby a systémy. Výstupem přitom mohou být vrcholové grafy, válcové grafy, koláče či tabulky.

Největší novinkou v nové generaci K2 point je kontingenční tabulka. Ta je oproti statické tabulce daleko více interaktivní. Lze v ní jednoduše vyhledávat, filtrovat či nastavovat automatické podbarvování polí dle předem určených hodnot. Červeně například obarvovat hodnoty, které nesplňují předem nastavené parametry, zeleně naopak takové, které je překračují.

Součástí hlavní plochy je sekce s videozáznamy bezplatných školících webinářů
Analytické nástroje Informačního systému K2 je možné používat i na webu či mobilních zařízeních

Pohodlné ovládání v přívětivém uživatelském prostředí

Dlouhodobě se zajímáme o zlepšování uživatelského prostředí Informačního systému K2. Tým našich odborníků postupně upravuje prostředí systému tak, aby byla práce s ním co nejintuitivnější a nejpohodlnější. Věříme totiž, že i tak komplexní software, jakým informační systém bezesporu je, může být jednoduchý a přehledný.

Zároveň víme, že ani uživatelské prostředí vytvořené našimi odborníky nebude sedět na míru úplně všem firmám. Ne každá firma totiž potřebuje mít stejné rozvržení a seznam formulářů.

A právě proto jsme vytvořili funkci tzv. návrháře. Pomocí něj je možné upravit jakýkoli formulář v jakémkoli stavu zobrazení. To nejlepší na něm je, že tyto úpravy zvládne i uživatel, bez znalostí programování. Jednoduše díky drag&drop funkčnosti předěláte jakýkoli formulář v řádu jednotek minut.

Úpravy je možno provádět jak pro samostatné uživatele, tak pro celé skupiny. Pokud tedy skladníci potřebují vidět jiný detail zboží než například obchodníci, díky návrháři to ve verzi K2 point není problém.

A dalších 1 200 úprav

Zmíněné úpravy jsou jen vrcholkem ledovce, který Informační systém K2 v generaci K2 point představuje. V systému tento rok proběhlo více než 1 200 úprav, z nichž mnohé nemusí být viditelné na první pohled. Přestože tyto změny neoslní zákazníka ihned, při dlouhodobém používání je určitě pozná. Systém je totiž zase o něco lépe optimalizovaný a mnoho funkcí probíhá daleko rychleji než kdy dřív.

„S ohledem na pokročilost nových funkcí, na množství a kvalitě úprav funkcí stávajících a také s ohledem na změny v uživatelském prostředí si dovolím říct, že K2 point není jen nová verze našeho ERP softwaru, ale rovnou nový produkt. Všechny změny navíc jsou součástí jádra systému a jsou tak pro zákazníky dostupné v rámci standardní licence K2,“ dodává obchodní ředitel K2 atmitec Pavel Motan.

K2 atmitec s.r.o.

Výrobce a dodavatel Informačního systému K2

Jsme IT firma se 120 zaměstnanci. Firemnímu IT se věnujeme od roku 1991, jsme zakládajícími členy ICT unie a máme personální zastoupení v předsednictvu IT clusteru. Primárně se zaměřujeme na vývoj a implementaci Informačního systému K2 , tedy ERP / CRM řešení pro podporu, řízení a kontrolu firemních procesů. Na něj se pak nabalují ostatní služby v oblasti projektových činností, HW vybavení, konektivity, sítí, cloud computingu a služeb datového centra.

Oproti konkurenci vynikáme především šířkou standardního řešení, která nám umožňuje minimalizovat speciální úpravy na míru a snížit tak dobu implementace, a také otevřeností našeho systému, která umožňuje zákazníkům napojovat na náš systém i svá řešení či řešení třetích stran; k dispozici mají stejné vývojové prostředí jako naši konzultanti.

Významnou výhodou Informačního systému K2 je jeho schopnost růst s firmou - máme zákazníky, kteří s jedním systémem vyrostli z desítky uživatelů na aktuální stovky. Jsme na trhu jediným dodavatelem informačního systému, který má k dispozici vlastní datové centrum, a zároveň jsme aktuálně jediní, kteří nabízí on-line analytické služby přímo v mobilních zařízeních.

Oproti konkurenčním řešením máme výhodu také v tom, že nedělíme týmy na implementační a servisní – o řešení se vždy stará stejný tým, který měl na starost implementaci. V následném servisu tak mají konzultanti vždy naprostý přehled o nasazeném řešení a úpravy jsou tak rychlejší, stabilnější a levnější. Týmy mají již přes deset let stejné leadery s nadoborovými zkušenostmi a jejich péče si váží i naši klienti - 96,8 % našich zákazníků je podle posledního průzkumu s našimi službami spokojeno.

Pomáháme vyrábět legendární tužky Koh-i-noor, vytvářet triky a efekty pro hollywoodské blockbustery studia Universal, hrát v Ďolíčku nejvyšší fotbalovou soutěž v dresu slavných Bohemians Praha 1905 či vyvážet a zpracovávat ostravský odpad s OZO Ostrava!!!, ale nejsilnější je Informační systém K2 ve strojíresntví, elektrotechnice, zpracování plastů, chemii či farmacii.

K2 atmitec s.r.o.
Koksární 1097/7, 702 00 Ostrava
K2@K2.cz
www.K2.cz