facebook LinkedIN LinkedIN - follow

7 vlastností ERP systému, které dělají uživatelům radost

-PR-

Kdy je ovládání ERP systému poho­dl­né? Když mohou jeho uživatelé snadno a efektivně pracovat s potřebnými funkcemi a informacemi bez zbytečných obtíží. Tím se zvýší produktivita jejich práce, omezí se chybovost a firma poroste.


Co byste tedy měli od firemního informačního systému vyžadovat, aby byl pro uživatele pohodlný a pro vaši firmu maximálně efektivní? Zde je sedm hlavních faktorů úspěchu:

  • Přehlednost a intuitivnost: Uživatelé očekávají, že systém bude snadno ovladatelný a že jeho uživatelské rozhraní bude intuitivní. Přehledné menu, snadné navigace a logická struktura obrazovek jsou klíčovými prvky.
  • Snadný přístup k informacím: Pohodlné ovládání zahrnuje rychlý přístup k potřebným informacím. Uživatelé chtějí snadno vyhledávat, filtrovat a zobrazovat data v systému.
  • Přizpůsobivost: Schopnost personalizovat uživatelské prostředí podle individuálních potřeb je klíčová. To znamená možnost nastavení oblíbených obrazovek, reportů nebo dashboardů.
  • Dostupnost na různých zařízeních: Moderní ERP systémy by měly být přístupné z různých zařízení, včetně počítačů, tabletů a chytrých telefonů. Uživatelé potřebují flexibilitu v tom, jak a kdy mohou systém používat.
  • Automatizace a efektivita: Systém by měl nabízet automatizované procesy a funkce, které snižují manuální práci. ERP systém pak pomáhá zvýšit efektivitu a optimalizovat podnikové procesy.
  • Podpora uživatelského vzdělávání: Dobrý ERP systém svým uživatelům poskytuje podporu vzdělávání. To zahrnuje škálu školení, dokumentaci a online průvodce, které pomáhají rychle si osvojit funkce systému.
  • Bezpečnost a dostupnost: Pro celou firmu je důležité, aby byl ERP systém bezpečný a spolehlivý. Dostupnost dat a minimální riziko ztráty informací jsou klíčovými faktory pro bezstarostné využívání každého softwaru.

Jak takový ERP systém získat?

Dodavatelů informačních systémů je na trhu několik desítek. Vhodné je si předem připravit požadavky na ERP systém a stanovit si k nim váhu. Podle toho určíte užší výběr dodavatelů. Jejich počet by neměl přesáhnout desítku.

Těmto dodavatelům zašlete svoji zadávací dokumentaci s žádostí o indikativní nabídku. Zodpovědného dodavatele poznáte už jen tím, že vám neodešle obecnou nabídku e-mailem, ale domluví se na osobní návštěvě, aby si vyjasnil jednotlivé body, systém vám předvedl a nabídku sestavil na míru vašim firemním procesům.

Není výjimkou, že si dodavatel v rámci zpracování nabídky vyžádá dodatečné informace. Čím větší zájem dodavatel má, tím větší pravděpodobnost, že přípravu nabídky nepodceňuje a stojí o profesionální spolupráci.

Důležitým prvkem v hledání vhodných dodavatelů jsou i reference a existence oborových řešení pro váš byznys. Jistě znáte svoji konkurenci a víte, jaký systém používá, což znamená, že v daném oboru se příslušný systém používá.

Zaměřte se i na to, kdo systém implementuje (mateřská společnost vs. partner), jaké jsou zkušenosti s implementacemi a zda jde o firmu, která je z hlediska výsledků zdravá a roste.

Obecně platí, že komplexní informační systém nepokryje tolik specifických funkčních požadavků jako specializovaný software pro danou oblast (typicky mzdový systém). Výhodou komplexního informačního systému však je to, že data jsou v jednom systému, vzájemně propojená a integritní. Není třeba integrace s dalším systémem a uživatelé pracují jen v jednom srozumitelném rozhraní.

Co když uživatelé potřebují pracovat ve „svých“ aplikacích?

Rozmach moderních digitálních aplikací a služeb nelze ignorovat. Pro firmy mohou často hrát unikání aplikace klíčovou roli v boji s konkurencí. Pokud jste tedy zvyklí využívat specializované webové aplikace v oblasti CRM, warehouse managementu, marketingových kampaní, vytěžování dat z dokladů apod., vždy hledejte otevřený ERP systém s API rozhraním, které vám umožní jednoduchou integraci nejmodernějších aplikací.

Díky integraci přes API mohou uživatelé pracovat v prostředí své oblíbené aplikace, využívat veškeré její výhody, a přitom mít jistotu, že veškerá data budou následně zpracována a uložena v ERP systému pro práci v návazných firemních procesech. Aplikace a programy si mezi sebou vyměňují data v reálném čase bez nutnosti zásahu lidské ruky. Nic nemusíte přepisovat, importovat ani zadávat. Všechno se děje automaticky.

Jak API otevírá další možnosti pro pohodlí i efektivitu uživatelů?

API rozhraní ERP systému otevírá možnosti pro snadnou integraci vlastních naprogramovaných aplikací, které firmy využívají pro své podnikání. Typicky se jedná o různé rezervační či objednávkové systémy, customizovanou výrobu apod.

Další úrovní využití API rozhraní jsou aplikace připravené na míru jednotlivým pracovním rolím ve firmě, které mohou významně zefektivnit jejich pracovní proces. Pro obchodní zástupce, pracovníky na servisu nebo v expedici aj. lze v intuitivním webovém prostředí vytvořit aplikaci, kde pracují pouze s operacemi, které přísluší jejich roli. Výsledkem je velmi jednoduché ovládání, rychlé zaškolování, minimalizace chyb a celkové zrychlení práce.

Má to vše váš stávající ERP systém? Pokud ne, možná je na čase uvažovat o změně a podpořit své podnikání moderním systémem. V ABRA Software pro vás najdeme řešení.

ABRA
www.abra.eu