- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Branžové sekce
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Partneři webu
IS DUNA
ve stavebninách FORMEL
-PR-
Společnost FORMEL je ryze čeká rodinná firma, působící na trhu již od roku 1990. Nejdříve byla zaměřena na velkoobchod s hutním materiálem, dřevem a výrobu dřevěných palet. Protože vývoj na trhu neukazoval dobré perspektivy pro další rozvoj velkoobchodu, rozhodlo se vedení firmy změnit zaměření na maloobchod, konkrétně maloobchod se stavebním materiálem.
Během roku 1995 byl vybudován areál stavebnin firmy FORMEL spol. s r.o a postupem času se ukázalo, že strategie vedení firmy byla dobrá, protože moderní prodejna stavebního materiálu v Přerově chyběla a zákazníci si sem rychle našli cestu.
Zákazníci v prodejně na ploše 800 m2 najdou řemeslnické potřeby a nářadí v širokém sortimentu. Nechybí zde ani široká nabídka spojovacího materiálů, zahrádkářských potřeb, sanitární keramiky a spousta dalšího zboží. Celkově firma nabízí cca 11 tisíc položek zboží.
Na základě těchto úvah dospěli ve FORMELU k rozhodnutí, „vyměnit“ stávající, sice zaběhnutý a osvědčený, ale již technologicky nedostačující software pracující v DOS prostředí. Co ve Formelu od změny informačního systému očekávali? Potřebovali, spolehlivý a výkonný nástroj pro podporu maloobchodního prodeje s návazností na objednávkový systém a fakturaci. Přehlednou skladovou evidenci, ze které je možné snadno a rychle čerpat informace o stavu zásob, rezervacích, prodejních cenách apod. Také mít možnost, jako v každém maloobchodě, nastavit v systému různé prodejní akce.
Konečné rozhodnutí tedy bylo nasnadě a zvítězil obchodní a ekonomický systém DUNA, který nabízí komplexní řešení pro prodej, skladový a objednávkový systém, fakturaci, vedení účetních agend a zpracování mezd. Hlavní důraz byl při výběru kladen na modul KASA určený nejen pro maloobchodní prodej.
Propracovaný systém uživatelských přístupů a práv umožnil nastavit a přizpůsobit systém téměř na míru jednotlivým uživatelům a jejich potřebám. Každý má povoleny právě ty agendy, sklady či kasy, které potřebuje ke své práci, vidí „svoje doklady “ a není obtěžován tím, co nepotřebuje. Také si mohl přizpůsobit vzhled formulářů, velikost „oken“ a důležitost údajů.
Po instalaci software se v závěru roku podařilo během několika dní převést data a připravit systém na ostrý provoz. Uživatelé již měli za sebou školení a tak nic nebránilo s novým rokem tedy druhého ledna začít prodávat v novém.
Během roku 1995 byl vybudován areál stavebnin firmy FORMEL spol. s r.o a postupem času se ukázalo, že strategie vedení firmy byla dobrá, protože moderní prodejna stavebního materiálu v Přerově chyběla a zákazníci si sem rychle našli cestu.
Zákazníci v prodejně na ploše 800 m2 najdou řemeslnické potřeby a nářadí v širokém sortimentu. Nechybí zde ani široká nabídka spojovacího materiálů, zahrádkářských potřeb, sanitární keramiky a spousta dalšího zboží. Celkově firma nabízí cca 11 tisíc položek zboží.
Rozhodnutí o výběru nového systému
Krédem společnosti, dle slov jednoho ze zakladatelů pana Jana Formela, je vyjít zákazníkovi maximálně vstříc a nabídnout produkty a služby na nejvyšší odborné úrovni. K úspěšnému plnění této strategie je však kromě nadšení a odhodlání nutná i podpora informačního systému.Na základě těchto úvah dospěli ve FORMELU k rozhodnutí, „vyměnit“ stávající, sice zaběhnutý a osvědčený, ale již technologicky nedostačující software pracující v DOS prostředí. Co ve Formelu od změny informačního systému očekávali? Potřebovali, spolehlivý a výkonný nástroj pro podporu maloobchodního prodeje s návazností na objednávkový systém a fakturaci. Přehlednou skladovou evidenci, ze které je možné snadno a rychle čerpat informace o stavu zásob, rezervacích, prodejních cenách apod. Také mít možnost, jako v každém maloobchodě, nastavit v systému různé prodejní akce.
Proč uspěl IS DUNA?
Při výběru nového software byl rozhodujícím faktorem i „hladký“ a rychlý proces nasazení nového systému tak, aby co nejméně narušil chod prodejny. Společnost FORMEL měla již dlouholeté zkušenosti z předchozím systémem společnosti TILL CONSULT a.s. a dobré zkušenosti s jejich zákaznickou podporou.Konečné rozhodnutí tedy bylo nasnadě a zvítězil obchodní a ekonomický systém DUNA, který nabízí komplexní řešení pro prodej, skladový a objednávkový systém, fakturaci, vedení účetních agend a zpracování mezd. Hlavní důraz byl při výběru kladen na modul KASA určený nejen pro maloobchodní prodej.
DUNA je přizpůsobivá
Pro obsluhu zákazníků na prodejně a pro obchodní činnost bylo nasazeno šest modulů DUNA OBCHOD, pro vedení účetnictví dva moduly DUNA ÚČTO komplet a jeden modul DUNA MZDY.Propracovaný systém uživatelských přístupů a práv umožnil nastavit a přizpůsobit systém téměř na míru jednotlivým uživatelům a jejich potřebám. Každý má povoleny právě ty agendy, sklady či kasy, které potřebuje ke své práci, vidí „svoje doklady “ a není obtěžován tím, co nepotřebuje. Také si mohl přizpůsobit vzhled formulářů, velikost „oken“ a důležitost údajů.
Po instalaci software se v závěru roku podařilo během několika dní převést data a připravit systém na ostrý provoz. Uživatelé již měli za sebou školení a tak nic nebránilo s novým rokem tedy druhého ledna začít prodávat v novém.
Hodnocení po prvních měsících ostrého provozu:
- Hlavním přínosem nového systému byl spokojený zákazník
- Pozitivem je snadná a rychlá obsluha
- Je k dispozici Přehled o stavu zásob, rezervacích a zboží na cestě
- Zákazník dostane přehlednou účtenku, vidí informaci o obdržené slevě
- Podrobný graf hodinového prodeje, dle kterého je možné např. nastavit prodejní akce typu „šťastná hodinka“
Druhý a další krok
Jak již bylo uvedeno, společnost neustále rozšiřuje svoji nabídku sortimentu a služeb a klade důraz na spokojenost zákazníka a jeho rychlou obsluhu. Logickým pokračováním při nasazení systému bylo zavedení technologie čárových kódů pro celý sortiment s cílem usnadnit naskladnění a především prodej pomocí čteček čárových kódů. Dalším krokem bylo rozšíření o modul mobilního skladníka a obchodníka, díky kterému lze kdekoliv v terénu snadno pořídit doklad … tj. příjemku nebo prodejku pro zákazníka.Současnost aneb informace jedním klikem
„Jak hodnotíme přínos IS DUNA pro naše podnikání“ se zamýšlí paní Petra Formelová: „Uvedu jeden příklad za všechny. Klíčové informace získáváme dnes doslova řečeno jedním kliknutím. Díky infosystému a modulu „Monitor“ máme okamžitý přehled o vývoji tržeb, nákladovosti či ziskovosti jednotlivých položek, popř. skupin sortimentu v čase. K dispozici jsou okamžité a přehledné informace o pohledávkách, obratu odběratele, stavu jeho objednávek apod.“prosinec - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
IT Systems podporuje
23.1. | Odborný webinář Zabezpečení digitální identity zaměstnanců... |
24.1. | CyberEdu NIS2 Academy - druhý běh |
31.3. | HANNOVER MESSE 2025 |
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
9.4. | Digital Trust |