- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (65)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
DUNA ve verzi 2013.2 umí QR kódy
Společnost TILL CONSULT a.s. uvolnila novou verzi informačního systému DUNA. Hlavním důvodem distribuce této verze bylo zajištění nové legislativní povinnosti plátců DPH, konkrétně kontrola spolehlivosti či nespolehlivosti dodavatelů, resp. čísel zveřejněných účtů, na které se provádí úhrady závazků. Legislativní povahu mají i úpravy varianty určené pro příspěvkové organizace. Do verze byly zahrnutá i populární technologická novinka – využití QR kódů ve více možných podobách. V neposlední řadě verze přináší i procesní vylepšení, kdy modul KASA umí nově přebírat do prodejek přijaté objednávky.


S účinností od 1. 1. 2013 zákon č.235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, obsahuje ustanovení o tzv. nespolehlivém plátci a ručení za nezaplacenou DPH z poskytnutého plnění tímto plátcem. Tento nový institut by měl sloužit jako nástroj v boji proti únikům v oblasti DPH. Ručení za nezaplacenou DPH se navíc rozšiřuje o situaci, kdy je úplata za zdanitelné plnění poskytnuta bezhotovostně na bankovní účet, který není zveřejněný správcem daně. Tolik litera a výklad zákona.
Cílem vývojářů systému DUNA bylo zajistit potřebné informace bez velkého zdržování a zejména je srozumitelně prezentovat, vzhledem k potencionálním sankcím, které hrozí při úhradě závazku nepoctivému partnerovi nebo partnerovi v potížích. Ve své první podobě je kontrola vztažena k záznamům v Číselníku dodavatelů, k evidenci přijatých faktur a k okamžiku generování platebních příkazů. Kontroly lze provádět hromadně nebo k jednotlivým záznamům, dle uživatelského nastavení. Pro rozlišení spolehlivosti v Číselníku dodavatelů byly použity jednoduché smajlíky




Modul KASA ve své nové rozšířené podobě může stále více reprezentovat jediné místo, kde se realizuje odbyt firmy. Je to dáno jeho universálností jak z pohledu možných způsobů úhrady (hotovostní i bezhotovostní úhrada platební kartami, stravenkami, CashBack, mix způsobů plateb pro jeden prodej), tak z pohledu možných výstupních dokladů (prodejka, faktura, dodací list pro následnou sběrnou fakturu) a tak i z pohledu možnosti načtení dříve zpracovaných dokladů (přijatá objednávka). Rozsáhlý aparát pro tvorbu prodejních cen zboží i služeb a široká škála možných připojených periferních zařízení, původní tvrzení, že stačí všechny zaměstnance v prodejní oblasti naučit pracovat s jediným modulem systému, jenom posiluje.
Formulář pro přidání akce
26.3. | ICT snídaně: Efektivní procesování faktur |
10.4. | Konference ALVAO Inspiration Day 2025 |