- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
AI má revoluční potenciál, ale zatím přináší řadu otázek
Přelom starého a nového roku je obdobím, kdy se v IT Systems více zahledíme do budoucnosti a mapujeme předpokládaný vývoj v nejbližších letech. Proto je významnou součástí aktuálního vydání příloha Trendy ICT, ve které letos pochopitelně dominuje téma využití umělé inteligence v podnikové praxi.
Například Petr Kelar, ředitel společnosti ABIA CZ services, se zamýšlí nad využitím technologií AI v ERP systémech. AI má podle něj revoluční potenciál, ale současně přináší řadu otázek, na které zatím neznáme odpovědi. Snaží se také mírnit přehnaná očekávání, že se z AI už brzy stane zázračný nástroj, který vyřeší všechny problémy mávnutím kouzelného proutku.
Také Dalibor Lukeš se zabývá otázkou dalšího vývoje, a především praktického využití AI v příštím roce. Za jeden z klíčových trendů považuje rozvoj agentů, tedy nástrojů na bázi AI, které jsou vytrénovány na konkrétní činnost a roli. Jako je například role operátora v zákaznickém servisu, kde budou podle Jakuba Opálky ze Salesforce už brzy agenti AI a lidé běžně pracovat společně. Podle něj právě vstupujeme do třetí vlny AI, kdy autonomní agenti AI půjdou nad rámec pouhého generování a analýzy obsahu, ale budou schopni uvažovat a autonomně jednat za lidské kolegy.
Jan Skovajsa z digitální agentury myTimi zase popisuje, jak hyperpersonalizace, která využívá umělou inteligenci a analýzu dat, hraje stále větší roli v e-commerce. Současně ale varuje, že hyperpersonalizace má svoje rizika a limity. Zákazník by neměl získat pocit narušení soukromí a zahlcení nabídkami.
Z jiného úhlu pohledu se na AI podíval Filip Kirschner z vývojářské společnosti Applifting, který vysvětluje, jak AI vytváří iluzi porozumění. Také jste si už jistě všimli, že se AI přizpůsobuje tomu, jak s ní komunikujete? Jak je možné, že stroj bez emocí a lidské intuice dokáže působit tak citlivě a mnohdy až strašidelně lidsky? Dokáže nám AI číst myšlenky?
V bloku článků o umělé inteligenci najdete i komentář Jiřího Matznera k prvnímu soudnímu rozhodnutí o AI u nás, ze kterého vyplynulo, že není vyloučeno, aby dílo vytvořené pomocí AI mohlo požívat autorskoprávní ochrany. Bude ovšem důležité doložit celý tvůrčí proces a roli autora v něm.
Mimo blok článků o umělé inteligenci bych chtěl upozornit na komentář k průzkumu, ve kterém Daktela zjišťovala, zda zákazníci chtějí komunikovat s roboty. Z průzkumu vcelku podle očekávání vyplynulo, že zákazníci preferují kontakt s lidmi, ale také, že robota ocení více než špatnou zákaznickou péči.
Petr Tulach z Logia poukazuje na možnosti pokročilých řešení pro forecasting, která už dnes mají schopnosti jako křišťálová koule, ale dokonalá nejsou. Stále se totiž potýkají s problémem, jak ulovit černou labuť, tedy jak na ni co nejrychleji reagovat. A když už jsme u těch příměrů, Martin Bém z Adastry popisuje, jak vzniká tzv. datová bažina a jak ji lze vysušit pomocí data governance. Veronika Jakubová z MasterDC zase radí, jak modernizovat tradiční vývoj softwaru zavedením koncepce DevOps.
Chcete se dozvědět více? Tak neváhejte a pusťte se do čtení nového vydání IT Systems.
Časopis IT Systems si můžete objednat v klasické papírové, nebo v elektronické podobě:
Pokud se vám bude časopis IT Systems líbit natolik, že byste se chtěli stát jeho předplatitelem, můžete jej objednat zde - roční předplatné IT Systems.
leden - 2025 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
23.1. | Odborný webinář Zabezpečení digitální identity zaměstnanců... |
24.1. | CyberEdu NIS2 Academy - druhý běh |
31.3. | HANNOVER MESSE 2025 |
Formulář pro přidání akce
9.4. | Digital Trust |